اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

ساعت ۲۴ امروز آخرین مهلت ثبت‌نام‌ در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳

  • آذر ۱۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه‌ فرهنگیان در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان از یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و این فرصت ساعت ۲۴ شنبه ۱۱ آذر ماه‌ ۱۴۰۲ پایان می‌پذیرد.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login برای ثبت نام اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. همچنین اصلاحات این دفترچه در تاریخ ۹ آذرماه ۱۴۰۲ منتشر شده است و نیاز است که داوطلبان پیش از ثبت نام آن را مشاهده کنند.

الف) تکالیف داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۱. دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۲. آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام

۳. پرداخت هزینه ثبت‌نام: هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام کنند.

تبصره ۱- با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ یک‌صد هزار ریال (۱۰ هزار تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

تبصره ۲- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا زبان‌های خارجی) شرکت کند.

تبصره ۳- چنانچه داوطلب تمایل به ثبت‌نام در ۲ گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی) را دارد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان پرداخت کند.

تبصره ۴- متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نیز اقدام کنند.

تبصره ۵- اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته (نیمه دوم مردادماه سال ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.

تبصره ۶- متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام کرده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مرداد ماه ۱۴۰۳، نسبت به انتخاب این گونه رشته‌ها اقدام کنند.

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سوالات آزمون را ندارند.

به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *