اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

نسخه اولیه اساسنامه سازمان ملی سنجش تهیه شد

  • آذر ۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگارمهر، دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: موضوع تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به مبادی ذیربط ابلاغ شده است و سه ماه از زمان ابلاغ، فرصت وجود دارد که اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.

وی افزود: طبق مصوبه ابلاغی تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، مسئولیت تدوین اساسنامه با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است. کمیته‌ای برای تدوین اساسنامه تشکیل شده که نسخه اولیه اساسنامه در آن کمیته تهیه شده و در دستور صحن ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: مسئولیت تدوین اساسنامه با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری ستاد علم و فناوری شورا و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مسیر اصلی طی و نسخه اولیه آن نهایی شده است. پس از بررسی‌های نهایی در ستاد به صحن شورا برای تصویب نهایی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: پس از تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی روند اجرایی تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور آغاز می‌شود.

پورعباس درباره بند مربوط به سازمان سنجش در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: با توجه به مصوبه رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، مجلس دیگر به بند مربوط به سازمان سنجش در برنامه هفتم توسعه ورود نکرد.

وی تاکید کرد: تنها مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مربوط به مصوبه رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این سازمان بر سخت افزار موجود سازمان سنجش آموزش کشور بنا می‌شود و بقیه دستگاه‌های حاضر در دیگر مراکز که در این زمینه فعال هستند به این سازمان می‌پیوندند. البته نحوه اجرا در اساسنامه مشخص می‌شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان ملی در سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مسئولیت تام دارد که به کمک دستگاه‌های اجرایی موضوع سنجش و ارزشیابی را در کشور اجرا کند. حوزه‌های نظارت، سازماندهی، مدیریت در این سازمان گنجانده می‌شود تا با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی این کار را اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه پزشکی خدماتی به داوطلبان می‌دهیم ولی در وزارت بهداشت حضور نداریم. در حوزه دانشگاه فرهنگیان هم کمک می‌کنیم ولی در وزارت آموزش و پرورش حضور نداریم. بنابراین اگر سازمان سنجش در ذیل وزارت علوم هم حضور نداشته باشد وظیفه و خدمات خود را انجام می‌دهد. در واقع موضوع سنجش به شکل کنسرسیوم با هماهنگی وزارتخانه‌های متبوع و تکالیف متعدد اجرا می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *