اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ایجاد فضاهای جدید دانشگاه آزاد برای رقابت با دانشگاه‌های جهانی

ایجاد فضاهای جدید دانشگاه آزاد برای رقابت با دانشگاه‌های جهانی

  • آذر ۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جلال درخشه معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین همایش دانش آموختگان افتخارآفرین و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول، با اشاره به گستردگی این دانشگاه در سراسر کشور، از ظرفیت بالای آن به عنوان مرجعیت علمی در کشور یاد کرد و گفت: تحولات چشمگیری در عرصه های گوناگون در دانشگاه آزاد اسلامی را شاهد هستیم. با اجرای سند تحول و تعالی، فصل نوینی از ورود به عرصه های جدید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری جهان است، افزود: این دانشگاه ایجاد فضاهای جدید برای رقابت با دانشگاه های جهانی را در برنامه خود دارد.

درخشه ضمن تشریح دلایل جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های جهان خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان خارجی در کشورها علاوه بر توسعه فرهنگی و اجتماعی و مشارکت فعال در روند جهانی تولید علم و تسهیل انتقال فناوری، از نظر اقتصادی مورد توجه بسیاری از آنها است و ضروری است که ما هم با برنامه ریزی منجسم در این مسیر رشد کنیم.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از مجموع ۹۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور، ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر یک رقابت تنگاتنگ بین کشورهای منطقه همچون امارت، ترکیه، مصر، اردن و حتی عربستان برای جذب دانشجوی بین الملل وجود دارد که با ریل گذاری صحیح دانشگاه آزاد اسلامی و عدم محدودیت در فضای آموزشی و رفاهی این شرایط برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی از هر زمان دیگر بیشتر مهیا است.

وی حرکت شتابان دانشگاه در مسیر رشد و پیشرفت را مرهون تلاش همه مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه دانست و افزود: بدون شک رسیدن به آن سطح از کمال و مرجعیت علمی، رقابت گسترده جامعه دانشگاهی در محافل علمی و تلاش بیش از پیش محققان و پژوهشگران را می طلبد.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، از این نهاد علمی به عنوان دستاورد بزرگ علمی انقلاب اسلامی یاد کرد.

دکتر درخشه برگزاری اولین همایش دانش آموختگان افتخارآفرین و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول را نمونه ای بارز از کمال یافتگی یک جریان مهم فکری، فرهنگی و علمی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: تک تک شما دانش آموختگان افتخارآفرین هستید و اگر امروز نام دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا طنین انداز شده است بخاطر همین مجاهدت های علمی و اجرایی شما عزیزان است.

دانشگاه آزاد اسلامی الگویی برای نهادهای علمی و آموزشی کشور است

دکتر سید حسن سیدرضایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول نیز در این مراسم با اشاره به گذشت بیش از ۴ دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی و عبور از نسل سوم و حرکت شتابان به سوی دانشگاه های نسل چهارم گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی کارآفرین و حل مساله به الگویی برای سایر مراکز علمی تبدیل شده است.

وی ضمن تشریح دانشگاه های نسل اول تا چهارم خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با یک هویت و زیرساخت ملی در تلاش است در کنار مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی، با تربیت نیروی انسانی متخصص در مناسبات اجتماعی در عرصه های ملی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشد.

سیدرضایی با اشاره به اجرای طرح هر دانشجو، یک مهارت، یک تخصص در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از رویکردهای جدید دانشگاه تربیت نیروی مهارتی است که هدف از آن افزایش توانمندی مهارتی شغلی دانشجویان و هموار کردن زمینه‌های اشتغال و تربیت نیروی کارآفرین و خلق فرصت‌های جدید اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *