اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

افزایش استقبال از آموزش های علمی کاربردی با اجرای طرح آمایش

  • آبان ۱۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اصغر کشت‌کار افزود: اجرای این طرح منجر به حذف کد رشته‌هایی شد که نیازی به آن در کشور احساس نمی‌شد، همچنین کد رشته‌های مورد نیاز کشور نیز تقویت شد و در این راستا ۱۲۵ رشته جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این موضوع علاوه بر شناسایی درست نیازهای مهارتی استان ها، نشان دهنده افزایش اقبال عمومی به دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دکتر کشت کار تاکید کرد: اقبال عمومی و تقاضاهای اجتماعی یکی از پارامترهای آمایش سرزمینی است و در اجرای موفق طرح باید به آن توجه کامل داشت.

قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با اجرای این طرح ۶۹ درصد از کد رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور با اقبال دانشجویان مواجه شده اند و کلاس ها در حد نصاب مورد نظر تشکیل می شود در صورتی که این رقم در سال ۱۴۰۰ برابر ۶ درصد بوده است.

دکتر کشت کار با بیان اینکه علاوه بر آمایش، سیاست دیگری در دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد توجه ویژه قرار گرفته تضمین اشتغال دانشجویان است، افزود: این سیاست عبارت از این است که دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه از لحاظ وضعیت اشتغال آینده فکرشان راحت بوده و اشتغال آنها تضمین شده باشد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز جدید علمی کاربردی بدون تضمین اشتغال مجوز فعالیت دریافت نکرده اند تصریح کرد: در حال حاضر بدون تضمین اشتغال به هیچ مرکزی مجوز فعالیت داده نمی‌شود و از طرف دیگر به مراکزی مجوز جدید داده می‌شود که نسبت به مراکز موجود وضعیت بهتر و بالاتری داشته باشند.

وی با اشاره به صدور مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصص محور مبارزه با پولشویی کشور گفت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد و دارایی و دانشگاه جامع علمی کاربردی درخصوص مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، کارگروه دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصص محور مبارزه با پولشویی کشور را صادر کرد.

وی با بیان اینکه مجوز اولین دوره آموزشی مبارزه با پولشویی کشور را برای مرکز آموزش علمی کاربردی نیروی انتظامی هرمزگان صادر شد، افزود: این دوره که برای کارکنان گمرک و بنادر استان هرمزگان برگزار خواهد شد اهدافی همچون آشنایی با فرآیند و مصادیق پولشویی، آشنایی با آثار و تبعات اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی پولشویی و آشنایی با قوانین و مقررات لازم‌الاجرای مبارزه با پولشویی را خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *