اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

اولویت توسعه کاربردی تکنولوژی‌های نوین آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها

  • مهر ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در جلسه کارگروه تکنولوژی های نوین آموزشی گفت: جایگاه استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی بسیار حائز اهمیت است و این تکنولوژی‌ها مکمل آموزش های سنتی و حضوری هستند.

وی گفت: نیاز به تکنولوژی‌های جدید آموزش از زمان کووید شدت گرفت و جهش خوبی را در طول سه سال گذشته شاهد بودیم .

باقری فرد خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی‌ها نوین و شبیه سازها در حوزه آموزش پزشکی بومی شده است و انتظار می‌رود به مرحله خودکفایی و صادرات برسیم.

وی افزود: ساختار کارگروه شبیه سازی باید مورد بازنگری قرار گیرد و موضوع سیاستگذاری، توانمندسازی، رصد منظم و استفاده بهینه از تکنولوژی‌ها در مرکز EDC پیگیری ‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری اولین همایش شیخ الرئیس با هماهنگی مرکز نصر در آذر ماه امسال خبر داد و افزود: هماهنگی با مراکز صنعتی و مشارکت فعال با شرکت‌های دانش بنیان باید جزو اولویت های کاری مرکز نصر قرار گیرد و از طرح‌های نو و پروژه‌های دانشجویان نخبه المپیاد علمی در راستای توسعه تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی حمایت شود.

وی ضمن اعلام حمایت از طرح‌های نو در زمینه توسعه تکنولوژی‌های نوین آموزش پزشکی، افزود: آموزش پزشکی باید در مسیر بهره برداری از شبیه سازها متحول شود و کوریکولوم‌های آموزشی هم مورد بازنگری قرار گیرد.

باقری فرد با اشاره به ایجاد داروخانه مجازی، یونیت مجازی و ارائه آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی به صورت مجازی افزود: باید بحث تکنولوژی‌های نوین در حوزه آموزش پزشکی به طور جدی پیگیری و با بازدید و رصد منظم در اعتباربخشی سالیانه دانشگاه ها لحاظ شود.

در ادامه، دکتر حوریه محمدی- رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: تکنولوژی‌های نوین باید دارای جایگاه خاص باشد و ساختاری متشکل از تیم نخبگان، اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه در این راستا حضور داشته باشند.

وی گفت: بحث سیاستگذاری برای انتخاب مناسب تکنولوژی‌های نوین آموزشی پیگیری شود؛ تکنولوژی‌هایی که کیفیت آموزش پزشکی را ارتقا دهند و هم عدالت آموزشی را برقرار کنند.

محمدی تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما در سال جاری، تدوین سند تکنولوژی‌های نوین آموزشی است.

در ادامه، دکتر احسان شریفی پور سرپرست مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با بیان این مطلب که سیستم آموزش ایران یکی از سیستم‌های قابل اعتماد و پیشرو است، اظهار کرد: برای ترویج و به کارگیری کاربردی تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی تلاش و مرکز نوآوری ستادی ایجاد شود.

وی بر تولید و توسعه تکنولوژی‌های نوین با همکاری دانشگاه‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

به روز شدن روش‌های آموزشی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، توسعه مراکز نوآوری، ساختار مند شدن مرکز مهارت‌های بالینی وحفظ حلقه‌های ارتباطی با شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *