اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
دانشجویان در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند

دانشجویان در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند

  • مهر ۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی امروز ۸ مهرماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره پیشرفت‌های حوزه سلامت و علوم پزشکی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: در حالی که بسیاری از رشته‌های تخصصی در قبل از انقلاب در کشور وجود نداشت، اکنون هیچ رشته علوم پزشکی در جهان نیست که در کشور نداشته باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۶۷ دانشگاه و دانشکده با حضور ۲۲ هزار عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت هویت به عنوان منبع رشد کشور اظهار داشت: ما زمانی ابن سیناها را داشتیم و در زمان حاضر دانشمندی همچون مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی توانست در زمینه سلول‌های بنیادی ایران را جزو برترین کشورها قرار دهد.

عین اللهی بر لزوم تربیت دیپلمات علمی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: در زبان امور خارجه دیپلمات کسی است که هویت کشور را اشاعه می‌دهد در حوزه علم و فناوری هم باید دیپلمات علمی داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که خودباوری در علم و فناوری بسیار مهم است، گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها مرجعیت علمی را کسب کنیم.

وزیر بهداشت ادغام آموزش پزشکی در خدمات سلامت را نقطه قوت نظام سلامت برشمرد و افزود: دانشجویان برتر المپیادی می‌توانند درباره ادغام پژوهش‌های بسیاری انجام دهند و در این پژوهش‌ها از پرونده الکترونیک سلامت و سایر داده‌های مهم فناوری اطلاعات به نحو احسن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اساتید در دانشجو پروری گفت: نظام آموزشی دانشگاه‌ها باید از محفوظات عبور کند و به سمت جامعه نگری و توجه به نیازهای اصلی کشور حرکت کند.

عین اللهی از دست اندرکاران المپیاد علمی خواست که حیطه ادغام علوم پایه و علوم بالینی به حیطه‌های المپیاد اضافه شود.

وی با تاکید بر اهمیت بهره وری در امکانات دانشگاهی گفت: تمام دانشجویان و استادان باید امکان استفاده از تمام امکانات دانشگاه را برای آموزش و تحقیقات داشته باشند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت بکارگیری دانشجویان در مراکز تحقیقاتی گفت: از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می‌خواهم که یکی از شاخص‌های ارزیابی مراکز تحقیقاتی تعداد دانشجویان مشغول به کار در آنجا باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای کشور توسط دانشجویان و دانشمندان گفت: دانشمند و دانشجوی کاذب مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

عین اللهی با تاکید بر اهمیت استفاده از شبیه سازها در علوم پزشکی گفت: پیشرفت‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته اما نیاز است کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری جدی بر عملکرد مراکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی گفت: نیاز است عملکرد این مراکز بازنگری شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا در کنگره‌های پزشکی به این موضوع اذعان دارند که حوزه سلامت و علوم پزشکی در ایران در رتبه‌های بالایی قرار دارد.

وی بر حمایت از دانشجویان نخبه در گروه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: امیدوارم قرارگاه راهیان پیشرفت از سوی دانشجویان نخبه مورد توجه قرار گیرد و بتوانند نیازهای کشور را پاسخ دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *