اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
کنکور در سه سال آینده به روال قبل برگزار می‌شود

کنکور در سه سال آینده به روال قبل برگزار می‌شود

  • شهریور ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه)، ماده دو طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

متن این مصوبه به شرح زیر است:

ماده ۲- تبصره (۵) ماده (۵) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین نمایندگان ماده یک این طرح را حذف کردند که در آن آمده بود:

ماده ۱- بند (الف) ماده (۱) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس عمومی و تخصصی دوره متوسطه دوم است که دروس آن توسط شورای عالی آموزش و پرورش مشخص می‌شود. آزمون دروس مزبور بر اساس اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مخالفت مجلس با جرم‌انگاری برای عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون کنکور

 در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حذف ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

ماده ۳ که حذف شد به شرح زیر بود:

ماده ۳ – یک ماده به عنوان ماده ۹ به قانون الحاق و ماده ۱۰ قانون به شرح ذیل اصلاح و شماره مواد ۹ و ۱۱ به ۱۱ و ۱۲ تغییر می‌یابد:

ماده ۹- عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی، از سوی مقامات و کارکنان مرتبط جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی به مجازات تعزیری درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می‌شود. این حکم به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن تسری می‌یابد.

ماده ۱۰- سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن، بر اساس این قانون صورت می‌پذیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *