اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
رفع دغدغه دانشگاه‌ها در زمینه غذا و خوابگاه در برنامه هفتم توسعه

رفع دغدغه دانشگاه‌ها در زمینه غذا و خوابگاه در برنامه هفتم توسعه

  • شهریور ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، رضا صابری با اشاره به مواد قانونی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره دانشگاه‌ها گفت: یکی از مسائلی که در طی سال‌های بعد از کرونا دانشگاه‌ها به‌شدت با آن مواجه بودند، بحث افزایش قیمت‌هایی بود که در مواد غذایی پیش آمد و منجر به این شد که در طی سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مجموعه هزینه‌های دانشگاه در حوزه تغذیه دانشجویی به‌شدت افزایش پیدا کند و از طرف دیگر اعتبارات دانشگاه متناسب با این افزایش قیمت، تغییر نکرد، ولی دانشگاه‌ها مکلف بودند که غذا را به همان قیمت پایین در اختیار دانشجو قرار دهند.

وی ادامه داد: تا به امروز دانشگاه‌ها این کار را انجام داده اند، علی‌رغم این‌که شاید دانشگاه‌ها به پیمانکاران تغذیه و شاید فروشگاه‌هایی که مواد اولیه را از آن تأمین می‌کردند، چند هزار میلیارد بدهکار هستند. در برنامه هفتم توسعه، نگاه این است که این موضوع در حال آسیب رساندن به حوزه علم، پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها عملاً مجبورند، دغدغه علم و فناوری خود را به دغدغه خوابگاه و غذا تبدیل کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه به این موضوع توجه شد که سازمان برنامه و بودجه، این نگرانی را با شکلی از برنامه‌ریزی جدید از دانشگاه‌ها برطرف کند.

وی افزود: مجموع اتفاقاتی که در محتوای لایحه دولت در حوزه دانشگاه‌ها رخ داده، امیدبخش است در این برنامه، هم دغدغه دانشگاه‌ها نسبت‌به آنچه که بودجه‌ای است، لحاظ شده و هم آن‌چه که رسالت دانشگاه‌ها در حوزه فناوری و پژوهش است، با یک تمایزات خوبی دیده شده است و هم این‌که برخی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها نسبت‌به بحث تغذیه دانشجویان خوابگاه دانشجویان رفع شده و مواد قانونی خوبی در گزارش تلفیق مشاهده می‌شود.

صابری افزود: امیدواریم که در هفته‌های آینده که این گزارش در صحن مجلس مطرح می‌شود، مورد اقبال نمایندگان نیز قرار گیرد و مبنای بودجه سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها باشد و امید داریم، فضای خوبی که تا به امروز بین مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم وجود دارد موجب رأی خوبی نمایندگان به موادهای پیشنهادی این حوزه باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *