اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
اعطای بورس صنعت و مشاغل سبب تربیت سرمایه‌های انسانی موثر می شود

اعطای بورس صنعت و مشاغل سبب تربیت سرمایه‌های انسانی موثر می شود

  • مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص اعطای بورس صنعت و مشاغل گفت: هدف از بورس صنعت و مشاغل تربیت سرمایه‌های انسانی موثر و کارا بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی ادامه داد: بورسیه دانشجو از طریق کنکور سراسری یا بورسیه حین تحصیل دانشجو طی توافقی که بین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان این سازمان، مؤسسه و دستگاه بورس کننده، صورت می گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجویان بورسیه صنعت و مشاغل، حین تحصیل، تسهیلات دریافت کرده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می شود، در این دستگاه ها مشغول کار خواهند شد.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در این نوع بورسیه، مؤسسه به دانشجویان بورس صنعت و مشاغل اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه بورس کننده بگذرانند و کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس کننده سپری می‌شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.

وی تصریح کرد: در این بورس ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور به جای تربیت نیرو برای دانشگاه‌های خارجی، در خدمت بنگاه های اقتصادی کشور قرار می گیرد و از طرفی شرکت نیز بهترین و نخبه‌ترین دانشجویان را جذب کرده که قطعاً در کیفیت محصول و افزایش راندمان آن شرکت موثر است.

داداش‌پور در پایان خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی جلسات متعددی با ستاد نیروهای مسلح در تلاش است که مسئله سربازی این دسته از دانشجویان بورسیه را طوری برنامه‌ریزی کند که دستگاه بورس کننده بتواند بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از ظرفیت این دانشجویان استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *