اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
نهمین دوره استپ با حضور ۱۲ کشور برگزار می‌شود / ظرفیت خالی برای حضور شرکت‌های فناور ایرانی

نهمین دوره استپ با حضور ۱۲ کشور برگزار می‌شود / ظرفیت خالی برای حضور شرکت‌های فناور ایرانی

  • مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، شقایق حق‌جو رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در نهمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) گفت: در جریان اسلام‌هراسی در دنیا به دنبال نشان‌دادن جنبه‌های صلح‌آمیز و فرهیختگی اسلام، بنیاد مصطفی در این راستا شروع به کار کرد. و به طور خاص به فعالیت های حوزه علم و فناوری متمرکز شد.

حق‌جو با اشاره به جایزه مصطفی گفت: جایزه مصطفی یکی از بزرگترین و فاخرترین جوایز است که به صاحبان اثر داده می‌شود و مجله ساینس از آن به‌عنوان نوبل اسلامی نام برده است.

وی با اشاره به هدف بنیاد مصطفی افزود: این بنیاد برای جریان سازی در دنیای فناوری و نشان دادن آموزه‌های اسلام تأسیس شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی نشست اسنپ را یکی از رویکرد‌های بنیاد مصطفی برای دستیابی به اهداف دانست و خاطرنشان کرد: استپ به طور خاص برای شبکه سازی و ایجاد فضای همدلانه ایجاد شد. در استپ فرصتی است برای اشتراک گذاری سختی‌ها و تجربیات.

حق‌جو افزود: ۸ دوره استپ را پشت سر گذاشتیم که اولین دوره آن سال ۹۴ برگزار شد. نهمین دوره استپ همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی برگزار می‌شود.

وی با ذکر حوزه‌های این نشست گفت: در حوزه سلامت، انرژی، محیط زیست و هوش مصنوعی به شکل تخصصی به مسائل لبه‌ی علم می‌پردازیم.

میلاد صدرخانلو، دبیر فناوری استپ در ادامه گفت: هدف ما علاوه بر هم‌رسانی فعالان و دانشمندان بین‌المللی جایزه مصطفی، تلاش برای توسعه کسب و کار و سطح دانش شرکت‌های فناوری نیز است.

وی گفت: در این دوره از نشست استپ شاهد حضور ۳۰ مجموعه فناوری بین‌المللی و خارجی در ایران هستیم، دانشمندانی که در حوزه صنعت فعال هستند. از ۱۲ کشور در زمینه تولید مشترک، انتقال دانش و فناوری و به روزرسانی عرضه و تقاضا موفق باشیم‌.

وی با اشاره به بخش فناوری رویداد اسنپ افزود: در بخش فناوری این رویداد برنامه‌هایی با حضور چند شرکت صنعتی کشور که به بیان نیازهای خود می‌پردازند، برگزار می شود و در ادامه بعضی از شرکت‌های فناور داخلی توانایی های خود را ارائه می‌کنند و همچین برگزاری جلسات منظم بی‌تو‌بی از دیگر برنامه‌های بخش فناوری استپ است.

صدرخانلو تاکید کرد: ظرفیت خالی برای حضور شرکت‌های ایرانی در استپ وجود دارد.

دبیر فناوری استپ با ذکر ۱۲ کشور حاضر در این دوره گفت: از کشورهای ترکیه، پاکستان، مالزی، اندونزی، بنگلادش، نیجریه، مصر، کویت، عمان،عراق و ازبکستان شاهد امضای تفاهم‌نامه‌هایی خواهیم بود.

صدرخانلو با اشاره به دستاورهای دوره‌های پیشین استپ خاطر‌نشان کرد: در دوره گذشته دستاوردهایی همچون سرمایه گذاری فناورانه مطلوب بین کشورهای هند و ایران برای سرمایه گذاری در تجهیزات پزشکی  در حوزه تشخیص بیماری قلبی کودکان یکی از ثمرات این تبادل بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *