اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

جذب سالانه ۱۰۰ هزار دانشجوی مرتبط با صنعت ساختمان در دانشگاه آزاد

  • مرداد ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح تأمین مسکن دانشگاه با حضور سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مهندس محمدمهدی بلوردی سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن و روسا و مجریان طرح‌های عمرانی و حقوقی ۱۱ استان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

صابونی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، گفت: این دانشگاه دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو، ۶۰ هزار عضو هیأت علمی و کارمند، ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی در داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این تفاهم نامه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در اراضی معرفی شده توسط دانشگاه با هم تفاهم کردند.

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه ۵۰ درصد زمین‌های مسکونی به صورت قطعه بندی شده سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۵۰ درصد مابقی سهم وزارت راه و شهرسازی است، افزود: همچنین ۵۰ درصد زمین‌های تجاری سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۵۰ درصد مابقی سهم وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

صابونی با تأکید بر اینکه آموزش و پژوهش از اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، سالانه باید ۱۰۰ هزار دانشجوی مرتبط با صنعت ساختمان جذب این دانشگاه شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان به دنبال ارائه آموزش‌های علمی و عملی به دانشجویان مرتبط با صنعت ساختمان است.

در ادامه این جلسه روسا و مجریان طرح‌های عمرانی و حقوقی استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، کرمان، خراسان رضوی، هرمزگان، خراسان جنوبی، اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از وضعیت تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای طرح نهضت ملی مسکن کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در استان خود پرداختند. در این جلسه موارد مهمی مورد تصویب قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *