اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

افزایش خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال جاری

  • مرداد ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، عبدالوهاب برادران، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۵ خوابگاه در سطح شهرستان تهران دارد. ۱۱ هزار دانشجوی ایرانی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل از۱۲  کشور‌نظیر عراق، هند، پاکستان،  لبنان مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند.

برادران با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با وجود چند هزار دانشجوی متاهل، تنها ۸ خوابگاه متاهلی داریم تلاش می‌کنیم تا آخر امسال با رشد ۴۰۰ رصدی تعداد آن را به ۶۰ واحد برسانیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با ذکر برنامه‌های فرهنگی برگزار شده ادامه داد: مراسم روز جوان را با مشارکت حداکثری دانشجویان، برگزاری مسابقه گفتاورد با حضور بیش از ۲۰ تیم از دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشجویی بود. همچنین این دانشگاه  ۵۰۰ دانشجوی فعال قرآنی دارد که در المپیاد قرآنی جایگاه خوبی راسب کردند. همایش بین‌المللی اربعین و سلامت از با حضور چندین کشور خارجی برگزار شد.

برادران از برگزاری جشنواره قرآن عترت و سلامت در سال جاری خبر داد و گفت: در اسفند سال جاری جشنواره قرآن عترت و سلامت  با همکاری فرهنگستان علوم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر برقراری ارتباط بین دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه گفت: برگزاری اردوی‌های مختلف با حضور دانشجویان بین‌الملل و ایرانی به منزله برقراری ارتباط، یکی از دغدغه‌های دانشگاه هاست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تسهیل حضور دانشجویان در مراسم پیاده روی اربعین گفت: به منظور حضور دانشجویان بیشتر در پیاده روی اربعین، با کمک ریاست دانشگاه تسهیلات درون مرزی برای رفت و آمد دانشجویان تا مرز با پوشش بیش از هزار دانشجو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تمهیداتی برای جلوگیری از عفونت‌های ویروسی و انتثال بیماری پس از اربعین گفت: عفونت‌های ویروسی بیشترین مشکل زائران است که کیت‌هایی در مرز تدارک دیده شده. در  مسئله پیشگیری هم باید ورود کنیم.

برادران گفت:  ۹۰ درصد دانشجویانی که در زمان اغتشاشات حکم‌هایی در کمیته انضباطی داشتند؛ مورد عفو رهبری قرار گرفتند. همچنین چند کمیته فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تولید محتوا می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *