اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

کلید حل مشکلات تمرکز بر اراده داخلی است نه التماس به دیگران / هیچ برج بلند مرتبه‌ای بدون سختی ساخته نشده است

  • مرداد ۱۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی بهادری جهرمی امروز دوشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه یک روزه دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه و روابط عمومی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سخنانی با اشاره به مسائلی همچون تقبل بار مالی و تصویب قانون تولید جهش دانش بنیان، تصویب ۱۲ آیین‌نامه برای حمایت از فعالیت دانش بنیان‌ها در حوزه‌های مختلف، افزایش حمایت صد درصدی از سرآمدان علمی کشور و همچنین افزایش هفت پله‌ای ایران در شاخص نوآوری در دولت سیزدهم را در فهم دولت و پذیرش این اصل دانست که آینده رسانه و آینده کشور در نگاه امروز ما به نوآوری و فناوری رقم خواهد خورد.

بهادری جهرمی ادامه داد: دلیل این‌ها آن است که دولت سیزدهم می‌فهمد که آینده رسانه و آینده کشور در نگاه‌های امروز ما به نوآوری و فناوری رقم‌ می‌خورد.

سخنگوی دولت گفت: عبارت «کلید حل مشکلات اراده قوی است نه التماس به دیگری» وجه مشترک گفتمان مشترک دولت سیزدهم و گفتمان حاکم بر زیست بوم دانش بنیان‌های کشور است و در این شرایط می‌توان جهت ساختن بهتر آینده کشورمان قدم برداریم.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: کشور ما موفق شده تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و کشوری که ترور دانشمندان و تحریم‌های نظامی، صنعتی، اقتصادی و بلوکه کردن منابع و آشوب‌های خیابانی را دیده و از مسیر خود منحرف نشده در آینده نیز حتماً با حمایت نخبگان، جنگ‌های رسانه، جنگ‌های اقتصادی نوین و ترکیبی را حتماً می‌توانیم پشت سر بگذریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برج بلند مرتبه‌ای بدون سختی ساخته نشده و هیچ قله‌ رفیعی بدون مشقت فتح نشده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانند کلید حل مشکلات اراده قوی است، نه التماس به دیگران و این نگاه گفتمان دولت است و کلید حل مشکلات در التماس به دیگران نیست و بیش از گذشته بر توان و استعداد داخلی تمرکز داریم.

وی افزود: در رویکر بهره‌برداری از فناوری برای منافع خود باید گفته شود که روز گذشته مصادف با واقعه تلخ بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ ژاپن بود و در طی آن امریکا با بمب اتمی بیش از ۱۶۰ هزار نفر را کشت و یا دچار عوارض آن کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه همه ما باید ببینیم که در این دو رویکرد در کدام طرف ایستاده‌ایم، خاطر نشان کرد: در این میان هم می‌توان با سیاه‌نمایی و تمرکز بر نقاط ضعف، نخبگان را خسته و ناامید کرد و هم سعی کرد بهره‌برداران را به سمت تامین منافع ملی و بومی و انسانی مردم ایران که از زمان‌های گذشته به استعداد شهره بودند، سوق داد. باید ببینیم در کدام سو ایستاده‌ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *