اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
طرحهای تحقیقاتی اساتید بایدبه تدوین دستورالعمل های کشوری بیانجامد

طرحهای تحقیقاتی اساتید بایدبه تدوین دستورالعمل های کشوری بیانجامد

  • مرداد ۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه، معاون تحقات و فناوری دانشگاه و اعضای شورای پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست، بر نقش پژوهش های کاربردی در دانشگاه و حل مشکلات جامعه از طریق این طرح ها و پژوهش های دانشگاهی تاکید کرد و با توجه به تاثیرگذاری کلان پروژه های در دست اقدام دانشگاه، حمایت مادی و معنوی از طرح های تحقیقاتی و کلان پروژه ها را ضروری دانست.

دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تشریح فعالیت های شورای پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و کلان پروژه ها، وضعیت شناسنامه های علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه و وضعیت مطلوب مجلات دانشگاه را تشریح کرد.

خانکه گفت: طرح های تحقیقاتی استادان باید به سمت و سوی دستورالعمل های کشوری پیش برود و با توجه به اینکه تنها دانشگاهی هستیم که ورود متفاوتی به مسائل اجتماعی داریم و آن را رصد می کنیم، باید درصدد تولید شواهد در قالب خلاصه سیاستی باشیم.

در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مواردی از قبیل کلان پروژه‌ها و نحوه پرداخت؛ ارسال گزارش شش ماهه هزینه کرد و پیشرفت کار طرح‌های بزرگ پژوهشی و فناوری یک درصد به وزارت بهداشت؛ بازدیدهای میدانی و نظارت کارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به صورت ادواری جهت ارزیابی پیشرفت کار؛ پیش بینی حق‌التالیف چاپ مقاله در چارچوب پروپوزال طرحهای تحقیقاتی مورد بحث قرار گرفت.

تصویب دوره‌های توانمندسازی روش تحقیق ویژه اعضای هیات علمی از استادیاری تا مرتبه استادی؛ برگزاری سلسله نشست‌های مشورتی در جهت توانمندسازی اعضای هیات علمی؛ مصوبه هیات رئیسه دانشگاه درخصوص شرکت در همایش‌های علمی خارجی و استفاده از دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور، شروط پذیرش پروپوزال‌های RCT کارشناسی ارشد؛ شرکت عضو هیات علمی استادیار یا دانشیار (استاد راهنما) در دوره‌های RCT معاونت تحقیقات و فناوری؛ تایید مداخلات دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی توسط سازمان غذا و دارو واصلاح برخی مواد شیوه نامه پایان نامه-طرح، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست معرفی چندین کلان پروژه، نام مجری (اعم از گروه/ مرکز پیشنهاد دهنده، بودجه پیشنهاد شده برحسب ریال)، حجم نمونه، شیوه اجرا، نوع مطالعه، مدت زمان اجرا و تعهدات مجری نیز از سوی کارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری مطرح شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *