اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
به دنبال توسعه ظرفیت‌های استان‌های کم‌تر برخوردار هستیم

به دنبال توسعه ظرفیت‌های استان‌های کم‌تر برخوردار هستیم

  • تیر ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، با استقبال غلامعلی حیدری استاندار و مسئولان استانی وارد شهرکرد شد.

دهقانی در نخستین بخش از سفر یک روزه به این استان با همراهی استاندار به مرکز نوآوری صنعتی رفت و با فعالان واحد‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این مرکز گفتگو کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری هدف از سفر‌های استانی و حضور معاونان را توجه به ظرفیت‌های نهفته استان‌های کم‌تر برخوردار عنوان کرد و افزود: هدف اصلی توجه به استان‌هایی است که از مرکز دور هستند و استعداد‌ها و ظرفیت‌های نهفته دارند.

به لطف خدا این استان اگرچه از منابع حمایتی کمتر استفاده کرده، اما ظرفیت‌های جوان و استعداد‌های پرانرژی بسیار خوبی دارد که تلاش می‌کنیم در این سفر به یک تصویر مشخص و روشن از وضعیت زیست بوم علم و فناوری استان برسیم و برنامه جامع حمایتی را برای چهارمحال و بختیاری تدوین و اجرایی کنیم.

شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی کاردین صنعت نوتریکا، آتین ماشین پارسیان، فناوران پیشتاز فاطر، دانش‌بنیان جهان یکتا پارسیان، ماشین سازی کارن افزار و کنتورسازی البرز توان، از واحد‌های فناور مستقر در این مرکز بودند که توانمندی‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه‌شان را به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی کردند.

مرکز نوآوری صنعتی از زیرمجموعه‌های پارک علم و فناوری استان است که با هدف تامین نیاز‌های صنعتی و کارگاهی واحد‌های فناور مستقر در پارک ایجاد شده و در راستای فعالیت‌های این واحدها، خدمات و تجهیزات صنعتی و فضای فعالیت کارگاهی ارائه می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۲۵ واحد فناور در فضای ۳۰۰۰ متر مربعی این مرکز نوآوری مستقر هستند.

گفتنی است، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بازدید از اراضی پردیس صنعتی، کارخانه تعاونی دانش بنیان زیست رویش را افتتاح کرد.

کارخانه تعاونی دانش بنیان زیست رویش، در زیرساختی به مساحت ۳۰۰۰متر مربع با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده و ظرفیت اشتغال برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و صد‌ها نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

این تعاونی دانش بنیان در زمینه زیست فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارد و محصولاتی از قبیل محیط‌های کشت میکروبیولوژی، معرف‌ها و محلول‌های مربوط به تشخیص‌های میکروبی، لام‌های انگل‌شناسی را تجاری‌سازی کرده است.

این تعاونی دانش‌بنیان همچنین تجهیزاتی همچون سانتریفیوژ یخچال‌دار، کولینگ باکس، پمپ پریستالتیک، درب بند دستی و پنوماتیک، میکروفیوژ و لوپ گردان میکروبیولوژی را در واحد تولیدی خود بومی‌سازی و نیاز بازار زیست فناوری از واردات این محصولات را رفع کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *