اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

وزیر علوم: آزمون الکترونیکی در مقیاس کوچک برگزار می‌شود

  • تیر ۱۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز خبرگزاری دانشجو، محمد علی زلفی گل روز پنج شنبه ۱۵ تیر ماه در دومین روز از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با درایت ریاست دانشگاه شهید بهشتی همه امکانات مهیا و فضاها کاملاً از نظر سرمایش مناسب بود و مراقبان همه در سر جای قرار داشتند و در کمال امنیت و آرامش این رقابت علمی انجام خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برگزاری آزمون الکترونیک گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی را در این زمینه ارائه کرد که در شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در حضور شخص ریاست جمهوری مطرح و مصوب شد.

زلفی گل گفت: مقرر شد برای سال ۱۴۰۳ در مقیاس کوچکی آزمون را به صورت الکترونیک اجرا و نقایص آن گرفته شود اگر این اطمینان به وجود آمد برای آزمون سراسری و آزمون‌های دیگر استفاده شود.

وی گفت: با برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی هم قدرت هم صحت هم سرعت عمل بالا می‌رود و تصحیح پاسخنامه‌ها در کوتاه‌ترین فرصت انجام می‌شود و از هدر رفت منابع جلوگیری می شود. چون دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و حمل و نقل و ایاب و ذهاب و این‌ها نیست و همه این‌ها یک صرفه‌جویی در حقیقت منابع را در پی خواهد داشت.

وزیر علوم افزود: از ظرفیت هوش مصنوعی هم در این آزمون الکترونیکی استفاده می‌شد و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کند که فرزندان‌ ما در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود بپردازند.

زلفی گل در ادامه گفت: فرزندان عزیز ما استحضار داشته باشند که هر رشته علمی ارزش و جایگاه خاص خود را دارد و مهم این هست که وقتی انسان در یک رشته‌ای پذیرفته و وارد دانشگاه می‌شود در آن رشته تلاش کند بهترین باشد و عمیق مطالب را بخواند.

وی گفت: باید تلاش کنیم توزیع متوازن استعدادها را در کشور داشته باشیم هر رشته علمی ارزش و جایگاه خود را دارد باید شخصیت علمی کشور ما متوازن و در واقع هماهنگ باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *