اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ورزش باید به عنوان یک ارزش در دانشگاه‌ها کنار دانش دیده شود

بازدید جمعی از مهمانان خارجی نمایشگاه الکامپ از پارک فناوری پردیس

  • تیر ۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیین امضاء تفاهم‌نامه برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان سراسر کشور میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌های اراک و صنعتی اراک با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مجتبی ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک و مجتبی گودرزی رئیس دانشگاه صنعتی اراک در محل این سازمان برگزار شد.

در این مراسم هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام محمد باقر «ع» و تشکر از دانشگاه‌های اراک و صنعتی اراک به منظور قبول مسئولیت میزبانی ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان سراسر کشور اظهار داشت: دانشجویان بخش عظیمی از قشر جوان جامعه را تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت آن‌ها از ابتدای قبول مسئولیتم در این سازمان از اولویت‌ها و ضرورت‌های اساسی تلقی شده است به طوری که پس از پایان کرونا این سازمان اقدام به برگزاری فعالیت‌های ورزشی وسیعی در سطح دانشگاه‌های کشور نموده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: سازمان امور دانشجویان در تابستان سال گذشته پنج المپیاد ورزش‌های قهرمانی به میزبانی دانشگاه تبریز، المپیاد ورزش‌های دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه مازندران، المپیاد ورزش‌های همگانی به میزبانی دانشگاه شهرکرد و المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و اصفهان و ورزش ساحلی به میزبانی دانشگاه هرمزگان را برگزار کرده است و برای سال جاری نیز پنج رویداد ورزشی را در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه‌ها سبب می‌شود تا ورزش بخشی از موجودیت و هویت دانشگاه‌ها تلقی شود؛ خاطرنشان ساخت: المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، المپیاد ورزش‌های همگانی، یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، فستیوال ورزش دانشگاهی در روسیه و لیگ سراسری از جمله مسابقات ورزشی است که دانشجویان در آن حضور خواهند داشت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد؛ ادامه داد: با همکاری فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: پیوست فرهنگی در المپیاد‌های ورزشی یک ضرورت است و یکی از مواردی که باید در این المپیاد مد نظر قرار گیرد نیاز به فعالیت‌های فرهنگی، سالم‌سازی فرهنگی محیط‌های ورزشی، زدودن فضای ناسالم ورزشی در قالب یک پیوست فرهنگی قابل اجرا و تاثیرگذار می‌باشد.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه اراک و صنعتی اراک گزارشی از اقدامات انجام شده جهت برگزاری این المپیاد را ارائه کردند و در پایان نیز تفاهم نامه برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان سراسر کشور امضاء و احکام مسئولان برگزاری المپیاد‌ها و مسئولان دانشگاه اهداء شد.

لازم به ذکر است؛ این جلسه با حضور ارژنگ معاون دانشجویان داخل، علی دوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، معاون دانشجویی، مدیر کل تربیت بدنی و مسولان دانشگاه اراک و صنعتی اراک برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *