اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
گسترش دایره نخبگانی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان است

گسترش دایره نخبگانی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان است

  • خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم تکریم و معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری و نشست مستعدان برتر استان با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولین دانشگاهی، نخبگان و مستعدان‌برتر استان برگزار شد.

در این مراسم، میثم شهبازی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن تجلیل از زحمات مجتبی بنیادیان رییس سابق بنیاد نخبگان استان و معرفی دکتر یعقوب طادی به عنوان سرپرست جدید بنیاد نخبگان استان، گفت: مهمترین برنامه بنیاد ملی نخبگان، گسترش دایره نخبگانی است و با تشکیل فدراسیون سرآمدان، سرآمدان صنعتی و سایر سرآمدان شناسایی می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

شهبازی خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان متولی توانمندسازی، پشتیبانی، و استفاده از توان نخبگان کشور است مسئله‌ای که از مهمترین مولفه‌های توسعه در هر کشور به شمار می رود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد در ادامه با اشاره به به موضوع مهاجرت نخبگان، بهره‎مندی از دانش و مهارت نیروی نخبه و ایجاد شرایط اثرگذاری ایشان در حل مسائل اساسی کشور را امری مهم در نگهداشت نخبگان دانست.

شهبازی توجه به جامعه دانش آموزی را ضروری خواند و گفت: در استان های کم برخوردار توجه به جامعه دانش آموزی می تواند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه بومی را فراهم سازد، از این رو توجه به حوره دانش‌آموزی در کشور بسیار ضروری است و دراین راستا نیز بنیاد برنامه‌ها متنوعی را در دست اقدام دارد.

وی به تشریح سیاست‌های بنیاد نخبگان در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: مهمترین محورها در بنیاد ملی نخبگان،  اثرگذاری و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل کشور و همچنین مسئله اشتغال نخبگان است.

شهبازی گفت: در راستای حل مشکلات و معضلات نخبگان تمام اهتمام خود را بکار خواهیم گرفت و معتقدیم در صورتی که بتوانیم یکی از مشکلات نخبگان را حل کنیم زمینه رشد کشور و نگهداشت این عزیزان را فراهم کرده ایم.

شایان ذکر است، در نشست با مستعدان برتر، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات و مسائل نخبگانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *