اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انتقال فناوری به روسیه

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انتقال فناوری به روسیه

  • اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سفر به روسیه و شرکت در اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انتقال تجارب مدیریتی خود و فناوری‌های پیشرفته حوزه سلامت و نیز تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی، وبینار، ژورنال کلاب و برنامه‌های آنلاین خبر داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران سمبل آموزش عالی در ایران هستند با اشاره به تاریخچه پزشکی و اینکه کتاب ابوعلی سینا تا قرن ۱۷ در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شده است گفت: دانشگاه جندی‌شاپور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان در بیش از یک هزار سال پیش توسط رازی در ایران تأسیس شد.

قناعتی با اشاره به تأسیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از دارالفنون تاکنون گفت: در سال ۱۹۸۵ رشته پزشکی از سایر رشته‌های آموزش عالی جدا شد و به یک دانشگاه مستقل که مسئول آموزش، پژوهش و درمان است تغییر پیدا کرد و با توجه به علم نافع تجربیات ارزنده‌ای را در پزشکی پیشگیرانه، شبکه‌های سلامت و پزشک خانواده به دست آوردیم که با صرفه اقتصادی و هزینه‌های کم به هدف سلامت که همانا افزایش طول عمر و زندگی با کیفیت است رسیدیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی خارجی از حدود ۵۰ کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کرده و می‌کنند به راه‌اندازی دانشگاه سبطین شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق اشاره کرد و گفت: این دانشگاه کمتر از یکسال است که تأسیس شده و چند بیمارستان تابع هم دارد که مدیریت آموزشی آن به دانشگاه ایرانی سپرده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت ۱۰ دانشکده و ۱۶ بیمارستان با بیش از ۲ هزار عضو هیئت‌علمی و ۱۳ هزار دانشجو، فعالیت‌های ارزشمند مراکز تحقیقاتی دانشگاه ازجمله بومی‌سازی کارتی سل تراپی را مورد توجه قرارداد و گفت: با این اقدام ایران درزمره ۳ کشوری قرار گرفت که به این مهم دست‌یافته‌اند.

وی با اشاره به تولید تکنولوژی‌های های تک در این دانشگاه گفت: ربات جراح سینا بعد از ربات داوینچی امریکا ساخته شد و ایران به‌عنوان دومین کشور دارای این دستگاه حتی به مرحله صادرات به اندونزی هم رسید.

قناعتی با اشاره به تولید ۲۰۰ دستگاه‌های تک در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در زمینه نانوتکنولوژی، اینترونشن و نورونویگیشن اقدامات بزرگی انجام شده و بیش از ۴۳ دستگاه نویگشین صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تولید ۶۰ محصول دارویی بومی در دانشگاه گفت: بیش از ۹۷ درصد دارو‌های موردنیاز ایران در داخل ایران تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران یک دانشگاه اجتماعی است که مسئولیت اجتماعی دارد گفت: بیش از ۳ میلیون نفر از مردم کم برخوردار جنوب تهران در مناطق تحت پوشش دانشگاه هستند که ریزترین مسائل سلامت آن‌ها از جمله کبد چرب در قالب پروژه‌های علمی و تحقیقی مانیتور می‌شود و ما آماده‌ایم تجربیات مدیریتی خودمان در این حوزه به کشور‌های دیگر منتقل کنیم.

قناعتی با اشاره به جایگاه ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۴ هزار مقاله دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۶ سال گذشته با همکاری دانشمندان روسیه بوده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی خود را برای تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی، وبینار، ژورنال کلاب و برنامه‌های آنلاین اعلام می‌کند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *