اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

دانشگاه تربیت مدرس پیشتاز سایر دانشگاهها در ساخت مسکن دانشگاهیان

  • اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، فرهاد دانشجو، دانشگاه تربیت مدرس را دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: این اقدام مثبت دانشگاه تربیت مدرس سبب فراگیری آن در میان سایر دانشگاهای کشور خواهد شد.

رییس دانشگاه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی(کارمندان)، ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ منعقد شد.

وی گفت: این اقدام دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به اعضای هیأت علمی و کارکنان، بازتاب های مثبتی در میان سایر دانشگاه ها داشته و سبب شده دیگر دانشگاه ها در این مسیر گام نهاده و در جهت ساخت و واگذاری مسکن به اعضای هیات علمی و کارمندان خود پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشجو افزود: در این راستا دانشگاه تهران نیز پس از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم‌نامه همکاری جهت ساخت و سرمایه‌گذاری برای ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و یاوران علمی (کارمندان) دانشگاه تهران با شهرداری تهران منعقد کرد که این امر نشان از حرکت مهم و تأثیرگذار دانشگاه تربیت مدرس دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تأمین مسکن و نام بردن از آن به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسندیم که در مسیری قدم نهاده ایم که با مرتفع کردن معضل مسکن دانشگاهیان، سبب ایجاد امید و انگیزه در آنان و نیز کاهش میزان مهاجرت نخبگان و اساتید خواهد شد و ثمرات آن برای دانشگاهیان و همچنین نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند خواهد بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ابراز امیدواری کرد: دانشگاه های کشور با همدلی، تلاش و پیگیری مجدانه در مسیر خانه دار شدن اعضای هیات علمی و کارکنان گام بردارند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *