اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

راه‌اندازی رشته‌های مشترک پزشکی و مهندسی در دانشگاه سبطین

  • فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که در راستای همکاری‌های کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی، برگزار شد، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم مقام رئیس دانشگاه سبطین (به صورت غیرحضوری) حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان توضیحاتی در خصوص تاریخچه شکل‌گیری کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران و دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران پرداخت.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با توجه به پیشینه همکارهای دانشگاه‌های عضو پس از تشکیل کنسرسیوم، موضوع راه‌اندازی رشته‌های مشترک پزشکی و مهندسی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در دانشگاه سبطین را مطرح کرد.

در ادامه، نمایندگان دانشگاه صنعتی شریف نیز با تکیه بر ظرفیت شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا، خواستار راه‌اندازی رشته‌های ادغامی پزشکی و مهندسی چون Biomedical Engineering در دانشگاه سبطین شدند.

دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه با استقبال از این پیشنهاد، بر تشکیل کارگروهی برای تدوین پروژه‌های همکاری و واحدهای درسی برنامه‌های مشترک پزشکی و مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تأکید کرد و گفت: با این اقدام، اخذ مجوز برای تعریف رشته‌ها در دانشگاه سبطین با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *