اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تفویض اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی علوم پزشکی به سازمان ها

  • فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت؛ دکتر آرمین شیروانی سرپرست مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای عملکرد مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت، چند سیاست کلان در سال ۱۴۰۱ شروع شده که در سال ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت، متولی برنامه ریزی و سیاستگذاری توسعه حرفه ای مشاغل علوم پزشکی و رصد و پایش ، نظارت و اعتبار بخشی است؛ در نتیجه برای اجرای این برنامه وسیع باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

شیروانی افزود: طبق دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت و با هدف ساماندهی آموزش های مهارتی و حرفه ای و ارتقاء جایگاه مشاغل، کارهای اجرایی در زمینه برگزاری دوره ها وهمکاری درنظارت چند لایه به سازمان هایی که نقش تولیتی و حاکمیتی دارند، از جمله دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و جمعیت هلال احمر واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: فرآیندها با همکاری متخصصان مربوطه در مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت تدوین و در سامانه مرکز ملی بارگذاری می شود.

سرپرست مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح توسعه حرفه ای مشاغل؛ نیازمند بازنگری فرآیندها، تدوین مسیرهای حرفه ای و استانداردسازی است و علاوه بر این امر، مدیریت توسعه حرفه ای ونظارت بر سازمان های مجری در قالب سامانه بر عهده مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اجرای نظارت، افزود: مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت، وظیفه نظارت بر نحوه عملکرد به صورت دوره ای، نظارت بر رسیدگی به شکایات و نظارت بر پیشبرد اهداف و برنامه ها را برعهده دارد.

شیروانی عنوان کرد: یک فعالیت در دست اقدام دیگر مرکز، اولویت بندی آن مواردی که در حوزه های مختلف مشاغل نیازمند توسعه حرفه ای با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی افزود: برنامه های دیگر مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت در حوزه های مختلفی همچون آموزش های بین المللی، برنامه ریزی در سطح شوراهای عالی مهارتی، سیاستگذاری و استاندارد سازی ارتقاء جایگاه اشتغال زایی در دست پیگیری است.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *