اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از طرحهای دانش بنیان دانشگاهی حمایت می کند

  • فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از طرحهای دانش بنیان دانشگاهی حمایت می کند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر فرهاد نامداری، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و هیئت همراه در راستای مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مقدماتی برای ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان از بخش‌های مختلف دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان همچون مزرعه آموزشی و تحقیقاتی مرغ بومی، پژوهشکده زنبور عسل و گلخانه‌های آموزشی و تحقیقاتی این دانشکده‌ها بازدید کردند.

براساس طرح اولیه پیشنهادی که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان دارای دو پردیس، یکی در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و دیگری در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان (وابسته به سازمان جهاد کشاورزی لرستان) خواهد بود.

در این بازدید، دکتر علی حقی‌زاده، سرپرست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر علی‌حیدر نصرالهی، سرپرست دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان و دکتر سلیمانی‌مطلق، مسئول مدیریت سبز این دانشگاه نیز حضور داشتند و توضیحات لازم درباره فعالیت و کارکرد بخش‌های مختلف دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی را ارائه کردند.

حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در این بازدید با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان گفت‌وگو کرد.

وی تصریح کرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان، آمادگی دارد در چارچوب وظایف قانونی، از پروژه‌های دانش‌بنیان دانشگاهی حمایت کند.

دکتر حسن‌پور از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان خواست همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان، گسترش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان توضیح داد این سازمان آمادگی دارد در بحث‌های مرتبط با کمبود اعتبارات پروژه‌ها، در حد توان قانونی خویش به دانشگاه لرستان کمک کند.

دکتر سمانه حسن‌پور، ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان لرستان را یک گام سازنده در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری با هدف تقویت تولید و اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این بازدید، برخی ظرفیت‌های مهم دانشگاه لرستان از جمله دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر نظری خواستار شد همکاری‌های علمی و کاربردی بین دانشگاه لرستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان و پارک علم و فناوری لرستان، برپایه تلاش برای کاستن از نظام مسائل استان لرستان و رشد تولید دانش‌بنیان، افزایش یابد.

دکتر فرهاد نامداری، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان نیز در این بازدید از همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان برای کمک به گسترش اقتصاد فناوری استان تشکر کرد.

دکتر نامداری، خواستار شد ارتباط بین دانشگاه‌ها و جامعه براساس تولید محصول و ثروت‌آفرینی در جامعه باشد.

وی تصریح کرد بایستی مشارکت اعضای هیئت علمی نظام دانشگاهی استان در فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان، گسترش یابد.

منبع:خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *