اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
کمک به تحقق شعار سال از طریق مراکز رشد فناوری و آموزش مهارتی

کمک به تحقق شعار سال از طریق مراکز رشد فناوری و آموزش مهارتی

  • فروردین ۱۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل در دیدار نوروزی با کارکنان ستاد این وزارت و روسای دانشگاههای استان تهران، با اشاره به اینکه همه مسئولان و دولتمردان باید برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است؛ تلاش کنیم گفت: رونق تولید می تواند به حل مشکل کمبود شغل که مشکل عمده جامعه است، کمک کند و با ایجاد اشتغال، ازدواج جوانان نیز تسهیل می شود.

وی افزود: مهارت محور کردن آموزش عالی، ارائه دوره های مهارت آموزی توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کنار دروس موجود در همه دانشگاهها، و تقویت مراکز رشد با هدف جذب فناوران و دانش آموختگان صاحب ایده و خلاقیت می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وزیر علوم گفت: قطعا اولویت اصلی کشور ما رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است و با تحقق این هدف، بسیاری از مشکلات دیگر هم رفع شده و آسیب ها کاش خواهد یافت.

وی بر شکل‌گیری نهضت ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان تاکید کرد و گفت: اگر اشتغال مناسب برای نخبگان و استعدادهای برتر فراهم شود مهاجرت نخبگان و دانشمندان کاهش قابل توجهی می یابد.

زلفی گل گفت: از تلاش روسای دانشگاهها و یاوران علمی که با تلاش و کوشش در سال ۱۴۰۱ علیرغم شرایط خاص، توانستند استمرار فعالیت علمی و پژوهشی را حفظ و روحیه تلاش و کوشش و پژوهش را زنده نگه دارند تشکر و قدردانی می کنم

حل مشکل مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان در اولویت برنامه های وزیر

وزیر علوم در این دیدار نوروزی گفت: برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی تازه استخدام و اعضای هیئت علمی که در ۵ سال اخیر جذب دانشگاه‌ها شده اند تسهیلات وام را تا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال افزایش دادیم و حل اساسی مشکل این عزیزان از اولویت های اساسی در سال جدید است.

وی افزود: از سال گذشته برای حل مشکل یاوران علمی در حال پیگیری بوده ایم و این مساله و ساخت خوابگاه برای دانشجویان جزو اهداف اصلی ما برای سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

تاکید بر حل مشکل مراجعان به وزارت در کمترین زمان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رضایت مردم و اربای رجوع را یک اصل دانست و خطاب به یاوران علمی(کارکنان) این ستاد گفت: “اگر به درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان پاسخ دهید و وظیفه ای که قانون بر عهده این وزارت گذاشته است را به درستی و با رضایت ارباب رجوع انجام دهید در واقع خیّر هستید و کار حسنه انجام داده اید. “

وی در پایان سحنان خود بر استمرار اقدامات معاونت اداری و مالی در حوزه رفاهی تاکید کرد و گفت: با همه مدیران ستاد، در چارچوب قوانین و اختیارات و امکانات به‌دنبال افزایش رضایت کارکنان در بخش معشیت هستیم.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *