اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
خوابگاه متاهلی؛ موضوع کلیدی در تهران / سرانه ۵ برابری خوابگاه برای هر دانشجو

خوابگاه متاهلی؛ موضوع کلیدی در تهران / سرانه ۵ برابری خوابگاه برای هر دانشجو

  • فروردین ۷, ۱۴۰۲

حسن کریمی مزرعه شاهی رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از ساخت خوابگاه دخترانه در پردیس شهید رضایی‌نژاد خبر داد و گفت: از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ خوابگاه دخترانه در منطقه تهران پارس در پردیس شهید رضایی نژاد شروع کردیم که اساس آن خیر ساز است.

وی ادامه داد: ما زمین را در اختیارشان قرار دادیم و آن‌ها کل فرایند ساخت و تجهیز را به عهده گرفتند و قرار است که در اوایل سال ۱۴۰۲ تکمیل شود. ساخت این خوابگاه در  مدت ۸ ماه رکورد زده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به تحویل زود هنگام این خوابگاه خیرساز گفت: طبق قرارداد موعد تحویل در۲۹ شهریور ماه سال  ۱۴۰۲ است  که ما برای مهر ماه ۱۴۰۲ از آن استفاده کنیم. اما در اردیبهشت و حداکثر خرداد تحویل داده می‌شود.

مزرعه‌شاهی با اشاره به مساحت این خوابگاه و ساخت آن طبق استانداردهای بین‌المللی ادامه داد: این خوابگاه ۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و در ۴ طبقه با استاندارد‌های بین المللی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت سرانه خوابگاه در تهران، ۳ و نیم الی ۴ متر است، ولی با استاندار‌هایی که ساخته شده در این خوابگاه بیش از ۲۰ متر سرانه برای هر دانشجو در نظر گرفته شده است.  با ساخت این خوابگاه تعداد ۱۷۲ نفر  به ظرفیت آن اضافه شده است.  این خوابگاه در محوطه  دانشگاه است و با توجه به اینکه چهار دانشکده ما در آن محوطه قرار دارد؛ رفت و آمد برای دانشجویان راحت‌تر است.

خوابگاه متاهلی مهم‌ترین برنامه دانشگاه‌های سراسر کشور

مزرعه‌شاهی با اشاره به ساخت خوابگاه متاهلی، تویط خیرین گفت: برای خوابگاه متاهلی هم همین ایده والگو را داریم و   با صندوق رفاه صحبت کردیم و نامه نگاری‌هایی انجام شده است.  در تلاشیم فرایندی همچون خوابگاه دخترانه تلاش طی شود که زمین را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

رئیس دانشگاه خوجه نصیر با اشاره به فقدان زمین مناسب در شهر تهران افزود: در تهران یکی معضلات زمین است.  در شرق تهران تا حدودی امکان اختصاص زمین مرغوب و با متراژ مناسب را داریم. به دلیل اینکه خوابگاه‌ها خیرساز است قانونی وجود دارد که اگر این خوابگاه‌ها حدود ۶۰ درصد بیشرفت داشته باشد با هماهنگی صندوق دانشجویان  یک خوابگاه دیگر کلید بخورد و در ساخت آن  ۵۰ درصد هزینه را صندوق رفاه دانشجویی تامین کنند و مابقی را از دیگر منابع تامین شود.

خوابگاه متاهلی در تهران موضوع کلیدی است. شبیه این موضوع برای اساتید نیز وجود دارد مسکن مناسب برای اساتید نیز از جمله برنامه‌های ماست که امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *