اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
همایش نقش مهندسان عمران در اقتصاد مقاومتی دانشگاهآزاد اسلامی استان اردبیل

همایش نقش مهندسان عمران در اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل: موتور حرکت و انگیزه لازم برای توسعه اقتصادی، اخلاق و تربیت است

  • اسفند ۱۲, ۱۳۹۹

دکتر اسحاق رسولی در همایش نقش مهندسان عمران در اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: موتور حرکت و انگیزه لازم برای توسعه اقتصادی، اخلاق و تربیت است.

به گزارش روابط عمومی واحد اردبیل، همایش نقش مهندسان عمران در اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، رییس بنیاد ملی نخبگان استان و جمعی از اساتید ، اعضای هیات علمی  وا دانشجویان واحد اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این همایش که به مناسبت روز مهندس و به همت انجمن علمی عمران و همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد گفت: مسئله امروز در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تبدیل نوآوری به عادت در زندگی دانشجویان است. دانشگاه در زمینه توسعه کسب و کارهای وابسته به دانش و نوآوری نقش پر رنگی دارد، امروزه صنایع متکی به دانشگاه در اکثر کشورهای پیشرفته گسترش یافته است.
وی ادامه داد: هدف گذاری ما برای مهرماه سال ۱۴۰۰ این است که ۲۰٪ از اعضای هیئت علمی و ۵٪ از دانشجویان دانشگاه را وارد حوزه فناوری ها و نوآوری های دانش بنیان کنیم. اقداماتی در این زمینه در مرکز رشد و پارک علم و فاوری دانشگاه آزاد صورت گرفته است که البته با توجه به انگیزه بالای دانشجویان جوان در انجمن علمی مهندسی عمران، انتظار اقدامات بیشتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را داریم.
دکتر رسولی همچنین به جایگاه ویژه اخلاق و تربیت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: موتور حرکت و انگیزه لازم برای توسعه اقتصادی، اخلاق و تربیت است که از جانب دین در انسان بروز پیدا می کند. خوشبختانه در ایران اسلامی آموزه های مذهب شیعه این توان و انگیزه لازم را برای جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در جوانان دانشجوی ما ایجاد می کند.

در ادامه این همایش پروفسور حسین شایقی ریاست بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل نیز در زمینه تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نقش علم و فناوری در توسعه اقتصادی کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و تاکید مقام معظم رهبری بر نقش علم و نوآوری در بیانیه گام دوم نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این موضوع است. توجه ویژه به ایجاد کسب و کار در زمینه های عمرانی می تواند از برنامه های انجمن علمی مهندسی عمران در دانشگاه باشد. شما وقتی موفق هستید که برای یک نفر دیگر نیز اشتغال زایی کنید.
وی با اشاره به ساخت پل بعث اروند در عملیات والفجر۸ گفت: نقش مهندسان عمران در توسعه کشور از همان سالهای جنگ به چشم میاید. ساخت پل استراتژیک بعثت در دوران دفاع مقدس با توجه به پیچیدگی های فنی و سختی های ساخت پل در آب خروشان رودخانه اروند نشان از همت ویژه مهندسان عمران برای حل مشکلات و مسایل داخلی است.

سخنران بعدی این همایش یوسف ساجد عضو هیئت علمی  رشته عمران واحد بود که با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نقش مهندسان و دانشجویان عمران گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به استفاده از تخصص و تعهد جوانان در بیانیه گام دوم برای تحقق اقتصاد مقاومتی از ضروریات توجه به این امر است. دانشجویان مهندسی عمران علاوه بر فراگیری پایه درسی قوی و متخصص شدن باید توجه ویژه ای به اخلاق مهندسی و تعهدشان نسبت به اجرای پروژه های عمرانی در کشور داشته باشند.
وی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: تقویت سیستم های نظارتی درست و لزوم توجه به کیفیت در ساخت پروژه های عمرانی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در مهندسی عمران ضروری است. این امر با تولید مصالح استاندارد طبق مباحث ساختمان سازی و تعیین درجه کیفیت ساخت با برچسب های کیفیت محقق می گردد.

میثم جمشیدزاده دبیر انجمن علمی مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در پایان این همایش گفت: در انجمن علمی مهندسی عمران به فرموده مقام معظم رهبری درباره اهمیت قوی شدن و اقتصاد مقاومتی در بیانیه گام دوم لبیک گفته و گام های عملی برای تحقق این امور در صنعت ساخت و ساز در دست اجرا داریم که انشالله با توکل به خدا و همت تیم انجمن علمی مهندسی عمران به سر انجام خواهند رسید. نگاه علمی بر حل مسئله های استان در دستور کار انجمن قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *