اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
اعتراض شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به گران شدن غذای دانشجویی

اعتراض شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به گران شدن غذای دانشجویی

  • اسفند ۹, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه‌ای به معاونت فرهنگی دانشگاه نسبت به افزایش شهریه دانشجویان شهریه پرداز و همچنین گرانی غذای دانشجویی اعتراض کرد.

در این نامه آمده است: «با نظر به افزایش ۳ برابری قیمت غذای دانشجویان دوره‌های خودگردان، آموزش الکترونیک، پردیس‌ها و بین الملل لازم دیدیم تا نقد به حق خود را من باب مسائلی که از نظر می‌گذرد اعلام داریم. امید که این مرقومه را صرفا از دریچه اعتراض صنفی و لاغیر بنگرید.

همانگونه که استحضار دارید بودجه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال جاری تنها افزایش ۱۲ درصدی را تجربه کرده است که نسبت به تورم فزاینده فعلی کشور رقم ناچیزی محسوب می‌شود و دانشگاه تنها راه گریز خود را در اعمال فشار به دانشجو می‌بیند، در وهله اول افزایش شهریه ثابت دانشجویان شهریه پرداز و حالا گرانی بی منطق غذای سلف که علنا نشان دهنده جبران مابه‌التفاوت کسری بودجه از طریق اعمال فشار به دانشجو است.

از طرفی کیفیت و حجم ارائه شده از جانب سلف دانشگاه صنعتی امیرکبیر (که خود مقوله‌ای جداست و در زمان مناسب به آن پرداخته خواهد شد) نه تنها در شأن دانشجوی پلی تکنیک نیست بلکه هیچ تناسبی با قیمت پرداخت شده برای آن هم ندارد.

لازم به ذکر است که دانشگاه، اقدام به سلب بخشی خدمات رفاهی نظیر باشگاه بدنسازی و استخر دانشجو‌های نام‌برده کرده است که خود نیز جای بحث دارد.

شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر، آمادگی خود را جهت شرکت در جلسه و بازگرداندن قیمت غذا به قیمت اولیه و همچنین بازگرداندن خدمات رفاهی ذکر شده با معاونت فرهنگی اعلام می‌دارد.

از معاونت فرهنگی خواهشمند است اقدامات مربوطه را جهت مرتفع کردن مشکل ذکر شده به عمل آورد. امیدواریم مسئولین دانشگاه نیز بعد از مدت‌ها، گامی رو به جلو نسبت به بهبود وضع موجود بردارند.»

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *