اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

تصمیم کنکوری سازمان سنجش مذاکره برای راه‌اندازی شعبه لبنان دانشگاه تهران

  • تیر ۲۴, ۱۴۰۱

حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

تشکیل کمیته مشترک برای تایید مدارک دانشگاه‌های ایران در عراق

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر عراق گفت: کشور عراق بیشترین دانشجوی بین‌المللی شاغل به تحصیل در ایران را به خود اختصاص داده است. وی گفت: همکاری علمی و تحقیقات مشترک میان اساتید عراقی و ایرانی اهمیت بالایی دارد. حدادی اصل به مشکلات مشترکی از جمله کم‌آبی و وجود ریزگردها اشاره کرد و گفت با همکاری مشترک دانشگاهیان و کمیته‌های علمی مشترک این مشکلات حل خواهد شد.

مذاکره با وزیر امور خارجه برای راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در لبنان

رئیس دانشگاه تهران در سی و ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد؛ بر احیا و ارتقا ظرفیت‌های هیات امنای دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: در شرایطی می‌توانیم ظرفیت خوب هیأت امنا را به کمک دانشگاه‌ها بیاوریم که حداقل قانون برنامه هفتم را به قانون برنامه پنجم نزدیک کنیم؛ این کف درخواست ما در تدوین برنامه هفتم است؛ بنابراین نیاز است که برنامه پنجم را ارزیابی کنیم و چارچوب‌هایش را ببینیم و بر اساس آن پیشنهاد‌هایی را برای برنامه هفتم عرضه کنیم.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از مذاکره با وزیر امور خارجه کشورمان درباره ایجاد شعبه‌های مختلف دانشگاه تهران در خارج کشور خبر داد و گفت: بحث ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان از گذشته مطرح بوده است. می‌توانیم راه اندازی شعبه در لبنان را با همکاری جمعی دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم و راهبری برخی رشته‌ها در این شعبه دانشگاهی را با دانشگاه‌های بزرگ کشور به اشتراک بگذاریم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *