اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
آهون منش | غیردولتی نیوز

دستورالعمل تازه وزارت علوم دانشگاه‌های غیردولتی را به تعطیلی می‌کشاند / تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به تعداد اساتید

  • فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

دستورالعمل تازه وزارت علوم دانشگاه‌های غیردولتی را به تعطیلی می‌کشاند / تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به تعداد اساتید

 

 

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی درباره دستورالعمل تازه وزارت علوم در راستای اجرای طرح آمایش و تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو نسبت به تعداد اعضای هیئت علمی توضیح داد.

 

علی آهون منش، دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در سه مقطع تحصیلی برای سال ۱۴۰۰ بیان کرد: اخیرا وزارت علوم در راستای اجرای «طرح آمایش» و اجرای دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستورالعملی را ابلاغ کرده که می‌خواهد آن را برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به اجرا بگذارد.

 

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، به ازای هر هیئت علمی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی، چهار دانشجو؛ در تحصیلات تکمیلی به ازای هر استاد تمام یک دانشجوی ارشد؛ به ازای دو دانشیار یک دانشجوی ارشد و برای سه استادیار یک دانشجوی کارشناسی ارشد پیش‌بینی کرده است.

آهون منش عنوان کرد: با اجرای این دستورالعمل، دانشگاه‌های دولتی، چون حقوق، دستمزد و کلیه هزینه‌های خود را از محل بودجه مصوب تأمین می‌کنند آسیبی نخواهند دید و حتی برای پردیس‌ها و نوبت دوم (کلاس‌های شبانه) هم می‌توانند با احتساب «سه باره» اعضای هیئت علمی خود، دانشجو بگیرند، اما برای دانشگاه‌های بخش غیردولتی، اجرای این دستورالعمل مصیبت‌بار است.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های بخش غیردولتی تمام هزینه‌های خود را باید از محل شهریه دانشجویان تامین کنند و اجرای این دستورالعمل منجر به نابودی و تعطیلی آن‌ها خواهد شد؛ بنابراین اگر وزارت علوم بخواهد به صورت جدی به دنبال اجرای آن دستورالعمل باشد، ظرفیت پذیرش‌ها در دانشگاه‌های دولتی و در دانشگاه‌های غیردولتی به‌شدت کاهش خواهد یافت، اما زیان آن فقط برای غیردولتی‌ها است.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیرلازم برای تاخیر در زمان برگزاری کنکور و اعلام نتایج آن (به صورت احتمالی و با توجه به تجربه سال قبل) انجام شده است یا خیر، اظهار داشت: برگزاری به‌موقع کنکور یا جابجایی زمان آن، تأخیر یا تعجیل در زمان اجرای کنکور تابع شرایط همه‌گیری کرونا است و سازمان سنجش آموزش و وزارت علوم با توجه به شرایط حاکم بر زمان تصمیم خواهند گرفت.

به گفته وی، آمادگی یا عدم آمادگی دانشگاه‌ها و پیش‌بینی این که دانشجویان ازچه زمانی سال تحصیلی آینده را شروع می‌کنند تابعی از شرایط کرونا در آن ایام خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *