اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
دومین کارگاه بینش مطهر ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

برگزاری دومین کارگاه بینش مطهر ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

به همت اداره کل خدمات دانشجویی واحد تهران مرکزی دومین کارگاه بینش مطهر ویژه اساتید خواهر با حضور دکتر آزاده روحانی و دکتر طاهره علی یاری و نیز اولین کارگاه بینش مطهر ویژه اساتید برادر با حضور دکتر علی شاه آبادی در مجتمع دانشگاهی ولایت ( مجتمع سرباز ولایت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، دکنر نوید هاشمی طبا بینش پژوه و عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در سخنانی به تفسیر « مفهوم و اقسام آزادی »پرداخت و گفت: هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق در برگیرنده این موضوع  است که از داشته های عقاید خود بیم و اضطراب نداشته باشد و در کسب اطلاعات و انتشار آن بدون مطالعات مرزی آزاد باشد . بینش پژوهان عنوان داشتند مهمترین نوع آزادی ، آزادی معنوی است و آزادی وسیله رسیدن به هدف  ارزش های انسانی است.

وی در ادامه با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری ، مبنی بر اینکه: « ملتی که اسیر احساسات ، خصلتهای منفی ، هوی و هوس و شهوات و ترس و طمع خودش نباشد،آن ملت اسیر قدرتهای بیرون از وجود خود، همچون قدرتهای جبار، ظالم و ستمگر هم نخواهد بود و این نسخه ای است که برای تمام ملتهای عالم علی السواء قابل اجراست و دوای درد همه ملتهاست؛ یعنی آزادی درونی و آزادی معنوی، آزادی از زنجیرهایی که بازدارنده انسان از حرکت و فعالیت و اراده هستند ، اما این زنجیرها بیرون از وجود او نیستند ، بلکه در درون خود او هستند . این یکی از فرق های اساسی میان اسلام و مکتب غربی از نظر آزادی است .» ( اندیشه حوزه ۱۳۷۷ ، شماره ۱۴).

از دیگر موضوعاتی که در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت: می توان به آزادی عقیده ، آزادی مطالعه و تفکر ،آزادی اجتماعی، آزادی مطبوعات ، آزادی دین و مذهب، انسان شناسی اسلامی، خود عالی و خود دانی، منشور حقوق شهروندی، آزادی اجتماعی از منظر قرآن اشاره کرد.

 وابستگی آزادی اجتماعی و آزادی معنوی ، تأمین مبانی آزادی توسط اسلام، عوامل سلب کننده آزادی و روش بازدانده اسلام ، آزاد خواهی و آزاد مردی در اسلام ، ارتباط آزادی اجتماعی و آزادی معنوی ، مفهوم آزادی از دیدگاه اسلامی ، حدود و محدویت های آزادی ، آزادی درونی و برونی  از دیگر موضوعات این نشست بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *