اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
مصطفی کواکبیان

کواکبیان مطرح کرد:

  • بهمن ۴, ۱۳۹۵

تأکید بر تغییر نام موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اسم «مؤسسات» از مراکز غیرانتفاعی برداشته شده و تبدیل به «مراکز غیرانتفاعی یا غیردولتی» شود.

مصطفی کواکبیان در برنامه پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی ایران گفت: به نظر من باید علاوه بر واژه «غیرانتفاعی» اسم «مؤسسات» نیز از دانشگاه‌های غیرانتفاعی برداشته شود، چرا که این مؤسسات، انسان را به یاد مؤسسات خیریه می‌اندازند. به نظر من مؤسسات باید تبدیل به مراکز شوند.

وی ادامه داد: باید عدالت آموزشی برای همه زیر نظام‌ها به یک سطح انجام شود و زیر نظام آموزشی غیردولتی باید لایحه و یا طرحی را در مجلس به تصویب برساند که نتواند کسی در آن دخل و تصرف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد برای خود روزنامه دارد و آن روزنامه برای این دانشگاه یک تریبون است؛ آن وقت ما در مؤسسات غیرانتفاعی به سختی توانستیم مجوز یک هفته‌نامه را دریافت کنیم.

کواکبیان در ادامه افزود: خیلی از افراد در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، چرا که باید در پایان کار، اموال خود را به دولت ارائه دهند.

بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *