اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
مدیری موفق است که از املاک مادی و معنوی دانشگاه صیانت کند

مدیری موفق است که از املاک مادی و معنوی دانشگاه صیانت کند

  • بهمن ۳, ۱۴۰۱

طبق گزارشت رسیده، مراسم معارفه و تودیع رئیس جدید و سابق دانشگاه خوارزمی بعدازظهر امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر زلفی گل در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای سلامت گفت: دانشگاه خوارزمی اساتید دانشمندان و برجسته ای در داخل خود دارد و از بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برخوردار است و اینها بسترهایی است که روسا و مسئولان قبلی فراهم کرده اند و باید فرزند خلفی برای آنها باشیم و مدیری موفق است که محکم املاک مادی و معنوی دانشگاه را صیانت کند.

وی تاکید کرد: من شهادت می دهم دکتر حبیبی (ریاست پیشین دانشگاه خوارزمی) بارها برای صیانت از زمین های دانشگاه در استان البرز به وزارت علوم مراجعه کرده و با سماجت امکانات دانشگاه را حفظ کرد، دکتر حسن بیگی (رئیس فعلی دانشگاه خوارزمی) نیز به همان صورت مراقب امکانات و املاک دانشگاهها است.

وزیر علوم گفت: برخی نمی توانند ببینند که دانشگاهها چند متر زمین خالی دارند در صورتی که این زمین برای برنامه توسعه دانشگاهها و برای آیندگان است. برخی افراد علیرغم اینکه فارغ التحصیل دانشگاه هستند نسبت به آن بی مهری می کنند.

وی افزود: من مطمئن هستم که دکتر حسن بیگی همچون دکتر حبیبی از کیان مادی و معنوی دانشگاه صیانت می کنند.

زلفی گل همچنین به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: بودجه دانشگاه خوارزمی در لایحه ۱۴۰۲ رشد خوبی داشته است.

وی در ادامه از ریاست دانشگاه درخواست کرد که سالانه در همایشی بازنشستگان و کارمندان دانشگاه را دعوت کرده و از وضعیت آنها باخبر باشد چرا که ما همه در آموزش عالی همه از یک خانواده هستیم و باید از وضعیت یکدیگر اطلاع داشته باشیم. باید بدانیم که فارغ التحصیلان ما اکنون کجا هستند و چه کاری انجام می دهند. شاید برخی از این فارغ التحصیلان امکاناتی داشته باشند که دانشگاهها بتوانند از آن امکانات استفاده کنند و هنر رئیس یک دانشگاه این است که انسجام دانشگاه را حفظ کند.

وزیر علوم اظهار داشت: در بازار دانش و فناوری سکه رایج، نوآوری است و دانشگاه باید به علم پذیری و دانش پذیری جامعه کمک کند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *