فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

تحصیل همزمان دانشجویان سایر دانشگاهها در دانشگاه علمی کاربردی

  • مرداد ۱۹, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اجرای طرح همزمانی تحصیل دانشجویان سایر زیرنظام‌های آموزش عالی در دوره‌های علمی‌کاربردی را راهکار تقویت توان اشتغال‌پذیری دانشجویان دانست.

به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و مدیران کل حوزه معاونت آموزشی این وزارتخانه با حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی با حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاونان این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

حسین بلندی با تشریح برنامه‌های در دست اقدام این دانشگاه گفت: هدایت و حمایت مراکز آموزشی، تدوین طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی، تنظیم برنامه میان‌مدت برای مراکز آموزشی، نیازسنجی فعلی و نیاز آفرینی آینده از طریق تدوین برنامه‌های درسی جدید، بازنگری برنامه‌های درسی با طول عمر بیش از ۵ سال، اتصال تجارب محیط کار به دانش روز، بکارگیری خبرگان حوزه‌های شغلی و جذب مدرسان جدید براساس نیازسنجی استانی و سنجش دورهای صلاحیت مدرسان نظام آموزش علمی کاربردی از برنامه‌های این دانشگاه در راستای ارتقا مهارت و اشتغال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرای طرح همزمانی تحصیل دانشجویان سایر زیرنظام‌های آموزش عالی در دوره‌های علمی‌کاربردی و راه‌اندازی پودمان‌های تکمیلی را از جمله راهکارهای تقویت توان اشتغال‌پذیری دانشجویان دانست.

در این دیدار، عمو عابدینی اظهار داشت: یکی از دلایل علاقه بنده به دانشگاه جامع علمی کاربردی پیوند دانشگاه و صنعت در این دانشگاه است، موضوعی که تاکنون از آن غفلت شده است و این ظرفیتی است که از طریق آن دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور می‌توانند در جهت توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای اشتغال اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن استماع برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی بر حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق برنامه‌های پیشروی دانشگاه تاکید کرد.

وی افزود: قطعاً با برنامه‌های ارائه شده، تحول عظیمی در دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل می‌گیرد، هدف ما هم در وزارت علوم این هست که بتوانیم ضمن اجرای اسناد بالادستی، زیر نظام‌ها را هم تقویت کرده تا به اهداف تعیین شده دست یابند.

در پایان این جلسه با اعلام معاون آموزشی وزارت علوم مقرر شد کمیته مشترک همکاری متشکل از مدیران منتخب معاونت آموزشی وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی کاربردی برای موضوعات طرح شده تشکیل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *