فروردین ۹, ۱۴۰۳

تصمیم جدید برای دانشجویان ایرانی در اوکراین/تغییر آزمون علوم پایه

  • مرداد ۹, ۱۴۰۱

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از تصمیم جدید برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های اوکراین و تغییر در آزمون های جامع علوم پایه برای ورودی های ۱۴۰۱ به بعد خبر داد.

دکتر غلامرضا حسن زاده  افزود: در تازه‌ترین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برای دانشجویان ایرانی در گروه علوم پزشکی که شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین هستند، تصمیم جدیدی اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به ادامه شرایط جنگ و بحران اوکراین و شرایطی که برای دانشجویان ایرانی ایجاد شده است، دانشجویانی که قبل از شروع بحران در اوکراین تحصیل می‌کردند و گواهی اشتغال به تحصیل، مهر ورود و خروج و ویزای تحصیلی آنها نشان می‌دهد که قبل از جنگ آنجا درس می خوانده اند، صرف نظر از سال ورود و اعتبار دانشگاه می‌توانند برای انتقال به دانشگاه‌های ایران در آزمون صلاحیت علمی شرکت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی خاطرنشان کرد: این دسته از دانشجویان در صورتی که ۶۰ درصد نمره در آزمون صلاحیت علمی را بدست بیاورند در واقع حدنصاب قبولی را کسب کنند می‌توانند تقاضای خود را در شورای انتقال مطرح کنند که درباره جایابی آنها تصمیم گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درباره آزمون‌های جامع علوم پایه گفت: مصوب شد در آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی (۱۸۰ واحدی) ۶۰ درصد سهم نمره آزمون کتبی باشد و ۴۰ درصد به سوابق تحصیلی دانشجویان برای دروس تخصصی اختصاص یابد، این مصوبه برای ورودی‌های سال ۱۴۰۱ به بعد اعمال می‌شود.

حسن زاده با اشاره به بازنگری رشته‌های تحصیلی در علوم پزشکی گفت: رشته‌هایی از جمله تغذیه جامعه، پرستاری اورژانس، مددکاری اجتماعی، مشاوره در مامایی، مدیریت پرستاری بازنگری شد و رشته‌های مدیریت آموزش عالی سلامت، زیست مواد و شبیه سازی و مصور سازی در علوم پزشکی راه اندازی شد.

وی با اشاره به برنامه جامع عدالت تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در این برنامه، برنامه‌های عملیاتی برای حمایت از کسب و کارهای دانشگاهی اجرا می‌شود و در این حوزه توسعه دانشگاه‌های کارآفرین به عنوان یکی از فرآیندهای کارگروه‌ها در دستور کار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *