فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

طراحی تست شخصیت شناسی اسلامی ایرانی برای ازدواج دانشجویی

  • تیر ۷, ۱۴۰۱

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: تست شخصیت شناسی اسلامی ایرانی بصورت آزمایشی در سایت همرسان (سایت تسهیل و ترویج ازدواج دانشجویی ) قرار داده خواهد شد .

 به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست همفکری و بررسی علمی و روایی پرسشنامه شخصیت اسلامی شاکله توسط اساتید عضو کمیته علمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی درباره طراحی سایت همرسان گفت: این سایت در راستای ترویج و تسهیل ازدواج دانشجویی طراحی شده است.

وی افزود: دانشجویان بعد از ثبت نام در سایت به ۸۰ سوال متناظر درباره ملاک‌ها و معیارهای خود پاسخ داده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در سایت و راهنمایی کارشناسان و مشاوران سایت، فرد با بیشترین تناسب به دانشجو معرفی می‌شود.

مدیر خانواده و ازدواج به این نکته اشاره کرد که تست شخصیت شناسی اسلامی ایرانی بصورت آزمایشی در سایت همرسان قرار داده خواهد شد و کاربران بصورت اختیاری این تست را می‌توانند تکمیل نمایند و نیم رخ شخصیتی خود را ملاحظه نمایند لیکن این تست فعلاً در معرفی افراد مؤثر نخواهد بود.

همچنین حجت الاسلام مصطفی فرح‌بخش رئیس اداره آموزش و مشاوره مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از اصول هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب و اصالت کشور ایران در فرهنگ و اعتقاد به ادیان الهی، لزوم طراحی پرسشنامه شخصیت بومی را تقویت کرد.

وی ادامه داد: در این راستا اعضای کمیته علمی مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پرسشنامه شخصیت اسلامی را با بهره‌گیری از منابع دینی اسلامی طراحی و بعد از طی مراحل آزمایشی، رفع ضعف و اشکالات و تحقق روایی نسبت به پرسشنامه‌های مشابه خارجی در این نشست ارائه داده شد.

فرح بخش تصریح کرد: پرسشنامه شخصیت اسلامی ایرانی از سال ۱۳۹۳ تاکنون با ۱۳۵ سوال در مراکز مختلف مورد بررسی علمی و اخذ تائیدیه روایی بوده است.

وی در پایان گفت: بعد از طراحی الگوریتم و برنامه‌نویسی این پرسشنامه به زبان کامپیوتر برای استفاده دانشجویان و تحلیل شخصیت متقاضیان ازدواج، بصورت آزمایشی در سایت همرسان بارگذاری می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *