فروردین ۹, ۱۴۰۳

اختتامیه همایش ملی “نقش خراسان” و “مدیریت دان” مؤسسه آموزش عالی فردوس

  • خرداد ۱۷, ۱۴۰۱

سومین همایش ملی “نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی” و چهارمین همایش ملی “مدیریت دانش و کسب‌وکارهای الکترونیکی” در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از استادان، محققان و دانشجویان به کار خود خاتمه داد. در این مراسم دکتر هاشم جلیلی صفریان، ریاست مؤسسه آموزش عالی فردوس، و رئیس این دو همایش ملی ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، به بیان اقدامات انجام‌شده دراین دو همایش پرداخت. او گفت: بیشتر مقالات تبدیل به ثروت نمی‌شود و در حد همایش و پایان‌نامه باقی می‌ماند و بسیاری از مقالات داخلی نیز در خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. او تاکید کرد: باید تمهیداتی در قالب همکاری با نهادها و بنیادهای علمی کشور اندیشیده شود تا اساتید، دانشجویان و سایرعلاقمندان بتوانند از دستاوردهای علمی چنین همایش‌هایی بهره‌مند شوند.


دکتر سیدحسین مجتبوی، دبیر علمی “سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی” به ایراد سخنان خود پرداخت و گفت: یکی از اهداف اصلی موسسه آموزش عالی فردوس، ارتباط تنگاتنگ با جامعۀ پژوهشی، علمی و هنری است. مجتبوی با بیان اینکه خراسان از دیرباز جایگاه بسیار رفیعی در تمدن بشری داشته و دارد، افزود: خراسان از گذشته‌های دور در تاریخ و سرزمین کهن ایران پایگاه علم و دانش بوده است و ورود امام رضا (ع) به خراسان سبب شد تا این سرزمین رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و درادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم عرصه‌های مختلفی که خراسان و خراسانی‌ها در آن درخشیدند؛ همچون هنر، ادبیات، تکنولوژی، صنعت و… به نسل‌های بعدی شناسانده شود. مجتبوی ادامه داد: سعی ما بر این بود که از طریق تعامل با اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها، نهادها و مؤسسات علمی کشوربه حرکت بزرگ خود در جهت شناخت سرزمین کهن خراسان ادامه دهیم.
در ادامه دکترسعیده باباجانی محمدی، دبیرعلمی “چهارمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب‌ وکارهای الکترونیک”، به بیان گزارش خود پرداخت. او با بیان گزارشی مختصر از دوره‌های برگزاری همایش‌های مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، در رابطه با اهداف این همایش گفت: هدف از این همایش ارائۀ راهبردها و راهکارهای تحقق اصول علمی و ارائۀ الگوهای عملی و کاربردی در راستای رفع مسایل و مشکلات در حوزه‌های مدیریتی و اقتصادی در جامعه، و فراهم سازی بستری مناسب برای انتقال دانش و تجربیات محققان دانشگاهی است. او اشاره کرد در سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” که ورود به قرن جدید نیز تلقی می‌شود، امید می‌رود در جهت فعالیت‌های دانش بنیان و کارآفرینی و اشتغال که موتورهای محرک اقتصادی به شمار می‌روند، گام‌هایی واقعی و اساسی در تولید و عرضۀ همه جانبۀ محصولات و خدمات با کیفیت برداشته شود. در همین راستا از اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در این همایش در حوزۀ کمیته علمی و کمیته داوری دعوت به همکاری شد، تا از تجربه‌های ارزشمند آنها بهره‌مند شویم. در این همایش؛ ۳ نشست تخصصی و ۸ کارگاه آموزشی برگزار گردید. همچنین ۱۶۸ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۵۷% مقالات پذیرفته گردید. در اختتامیه همچنین بر مبنای ارزیابی کمیته داوران، ۳ مقاله برتر در قالب سخنرانی و ۳ مقاله برتر در قالب پوستر معرفی شد. که مقالات برتر در قالب سخنرانی در نشریه “اکتشاف و پردازش هوشمند دانش” چاپ خواهد شد.

در این مراسم اختتامیه تعدادی از استادان و محققان کشور از جمله دکتر سید موسی دیباج، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران، دکتر فریده طالب‌پور، رییس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا (س) تهران، دکتر شروین فرزین عضو هیات علمی دانشگاه و دکترعلیرضا باوندیان،عضو هیات علمی دانشگاه نیشابور (به‌صورت مجازی) و استاد شاهین شجاع نیا پژوهشگر و مدرس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند. در پایان مراسم اختتامیه نیز فیلم سخنرانی ویژۀ “سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی ـ اسلامی” توسط دکتر حسن بلخاری قهی، استاد گروه مطالعات عالی هنر دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران و رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران به نمایش درآمد که در آن به نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و نکات علمی ارزشمندی اشاره گردید.
در پایان دکتر سیدحسین مجتبوی از همۀ عوامل و دست اندرکاران این دو همایش ملی از جمله دکترهاشم جلیلی صفریان، رئیس همایش، دکترحمید طباطبایی، دبیر کمیتۀ اجرایی، امیراقبال حیدرپور، رئیس کمیتۀ علمی سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی ـ اسلامی، لیلا غنی زاده، رئیس کمیتۀ اجرایی سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی ـ اسلامی، و سایر عوامل دبیرخانۀ همایش خانم‌ها مهندس قاسمی، مهندس براتی، منافی، جلیلی و آقایان مهندس صادقیه، نجفی، منوچهری و مدیر مالی و اجرایی موسسه و همگی اساتید و مدیران گروه مؤسسه آموزش عالی فردوس و دانشجویان شرکت کننده در این همایش تقدیر و تشکر نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *