فروردین ۹, ۱۴۰۳

فعالیت حدود ۳۴ هزار مدرس حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی

  • خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: همه اساتید دانشگاه حق التدریس بوده و در حال حاضر حدود ۳۳ الی ۳۴ هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی در حال فعالیت هستند.

اصغر کشتکار در با اشاره به تبدیل وضعیت اساتید حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: همه اساتید و یا مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی حق التدریس هستند و دانشگاه مدرس استخدامی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر در برخی دانشگاه‌ها این موضوع مطرح است که حق التدریس ها را تبدیل وضعیت کنند، در این دانشگاه مطرح نیست چرا که مراکز ما بخش خصوصی هستند و به صورت مدرس از دوستان استفاده می‌کنند، علت آن نیز این است که رشته‌های علمی کاربردی طبق نیاز بازار کار تنظیم می‌شود و اگر نیاز بازار کار تأمین شد دیگر به آن رشته و مدرس آن نیاز نخواهد بود برای همین دانشگاه جامع علمی کاربردی مدرس استخدامی نداشته و همه حق التدریس هستند.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در حال حاضر حدود ۳۳ الی ۳۴ هزار مدرس در ۹۱۷ رشته و ۵۷۰ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال فعالیت هستند، از تعداد ۳۳ الی ۳۴ هزار مدرس دانشگاه، حدود ۲ هزار نفر مدرس خبره هستند، خبره یعنی ممکن است مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری نداشته باشند ولی در رشته خود متبحر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *