اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به ابهامات دانشجویان در خصوص واگذاری مالکیت اولین شهرک خصوصی

  • خرداد ۲, ۱۴۰۱

بسیج دانشجویی پردیس شهید عباسپور از وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به ابهامات دانشجویان در خصوص واگذاری مالکیت اولین شهرک خصوصی دعوت کرد.

متن دعوتنامه این تشکل دانشجویی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس رستم قاسمی
وزیر محترم راه و شهرسازی
سلام علیکم
پیرو اقدام اخیر جنابعالی مبنی بر واگذاری مالکیت اولین شهرک خصوصی و همچنین ایجاد درگاه درخواست تاسیس شهرک خصوصی، نگرانی در زمینه تامین منابع مالی این پروژه بزرگ که می‌تواند چرخ آسیب دیده اقتصاد کشور را به حرکت درآورد، ایجاد شده است که امکان ادامه خصوصی سازی بدون آینده نگری را فراهم می‌سازد. هدف دولت سیزدهم از نهضت ملی مسکن، رشد اقتصادی و صاحب مسکن شدن افراد کم درآمد و جوان با توجه به رشد ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۴ سال اخیر بوده که بازار مسکن را به رکود کشانده است. اگر دولت بخواهد در پایان دوره چهار ساله خود به رشد ۸ درصدی هدفگذاری شده دست یابد، می‌بایست به طرح مسکن به عنوان یک مجموعه‌ای کامل که تمامی اجزای آن با یکدیگر هماهنگ بوده و بتواند صنایع مرتبط با آن را نیز به حرکت درآورده و موجب رونق آن‌ها شود، نگاه کند به همین دلیل کوچک‌ترین خطایی می‌تواند اجرای طرح را با چالش جدی رو به رو کند. این اقدام می‌تواند موجب عدم توانایی دولت در کنترل بازار مسکن و تعیین کردن قیمت توسط برخی انبوه سازان شود که مصلحت مردم را در نظر نمی‌گیرند. واگذاری مالکیت شهرک به خصوصی‌ها اگرچه در راستای تامین منابع مالی می‌باشد، اما موجب ادامه دار شدن سرمایه‌ای بودن مسکن و نه مصرفی بودن آن می‌گردد و نه تنها بازار را کنترل نمی‌کند بلکه بر تورم افسار گسیخته آن دامن می‌زند! همچنین متاسفانه از نحوه اجرای طرح نهضت ملی و برنامه زمانبندی شده در اختیار نیست تا بتوان آن را پیگیری نموده و نخبگان در خصوص آن نظرات خود را ارائه کنند.
طبق سخنان آقای رئیسی مبنی بر اینکه هر اقدام دولت باید دارای پیوست عدالت باشد از شما و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل می‌آید تا با حضور در جمع دانشجویان متعهد و خبرگان این حوزه، نگرانی مان را درخصوص نحوه اجرای طرح و تامین منابع مالی این پروژه بزرگ که موجب رفع نیاز طبقه ضعیف جامعه و جوانانی که در شرف تشکیل خانواده هستند، شده و به وعده آقای رئیسی دلگرم شده اند، رفع نمایید و همچنین به پیشنهادات دانشجویان و خبرگان به عنوان حلقه‌های میانی رابط بین مردم و دولت گوش فرا دهید تا با آگاهی از جزئیات طرح و همچنین نظرات سازنده بتوانند نگرانی مردم را در راستای کمک به دولت مردمی رفع نموده و نیز مانع ایجاد خطایی غیر قابل جبران در این طرح شوند؛ و من الله التوفیق و علیه التکلان
بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *