فروردین ۹, ۱۴۰۳

برنامه زمانی مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۱ منتشر شد

  • اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

معرفی‌شدگان دارای حدنصاب آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۱ به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) باید بر اساس برنامه زمانی اعلامی به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار نفر زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر مرد بودند. از میان ۱۸۶ هزار داوطلب دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ روز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و پس از اعلام فرصت انتخاب رشته در فروردین ماه، تعداد ۹۶ هزار و ۱۶۰ نفر از میان ۱۳۷ هزار داوطلب مجاز، نسبت به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ اقدام کردند.

از میان ۹۶ هزار داوطلب، فهرست اسامی ۳۹ هزار و ۶۷۰ نفر از معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) به همراه کارنامه انتخاب رشته در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد.

ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر است که از این تعداد ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند می‌توانند با توجه به نکات زیر و مطابق برنامه زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) که در سایت سازمان سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

برای شرکت در مصاحبه با در نظر گرفتن تمامی موارد زیر اقدام کنند:

الف) برنامه زمانی اعلام شده توسط این سازمان (مندرج در ذیل این اطلاعیه)

ب) برنامه زمانی اعلام شده در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

ج) اولویت با برنامه زمانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آنهاست (بند ب فوق) و چنانچه برنامه زمانی انجام مصاحبه چند دانشگاه با هم تداخل دارد لازم است با تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها، ابتدا هر فرد در مصاحبه دانشگاه‌های دارای اولویت برای وی شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت کنند.
د) داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از تاریخ شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایگاه اطلاع‌رسانی آنها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سایت سازمان سنجش از تاریخ اول خرداد تا ۱۰ تیر با پرداخت مبلغ ۱۱۹ هزار تومان به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. کسانی که فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی را تکمیل نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۶ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

داوطلبانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از داوطلبان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش آن دانشگاه مراجعه کنند.

عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

برنامه زمانی مصاحبه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ به ترتیب نام دانشگاه کدرشته محل در اینجا قابل مشاهده است و داوطلبان می‌توانند بر اساس این برنامه زمانی برای مصاحبه مراجعه کنند.

در راستای سیاست دولت برای حضوری شدن تحصیل در همه مقاطع آموزشی، مصاحبه از معرفی شدگان برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *