فروردین ۹, ۱۴۰۳

آزمون ۴۹ دستیاری با رعایت کامل موازین قانونی برگزار خواهد شد

  • اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون ۴۹ دستیاری با رعایت کامل موازین قانونی برگزار خواهد شد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد گفت: اصرار وزارت بهداشت مبنی بر عدم تعویق این آزمون رعایت عدالت آموزشی برای داوطلبانی است که بر اساس تقویم آزمون‌ها خود را آماده کرده اند، ازجمله، استعدادهای درخشان که مستقیماً و بدون گذراندن طرح در آزمون شرکت می‌کنند و نیز پزشکان عمومی جوانی که مدتی است تمام کارهای خود را تعطیل و آماده آزمون شده اند و تعدادشان هم بسیار زیاد است.

وی توضیح داد: رأی دیوان عدالت اداری در دولت قبل برای آزمون دستیاری ۴۸ (سال گذشته) بوده است، اما در دولت جدید با اصلاح آئین نامه‌ها که اتفاقاً از وظایف قانونی وزارت بهداشت است، آزمون ۴۹ با رعایت کامل موازین قانونی برگزار خواهد شد.

وی افزود: اصرار وزارت بهداشت مبنی بر عدم تعویق این آزمون رعایت عدالت آموزشی برای داوطلبانی است که بر اساس تقویم آزمون‌ها خود را آماده کرده اند، از جمله، استعدادهای درخشان که مستقیماً و بدون گذراندن طرح در آزمون شرکت می‌کنند و نیز پزشکان عمومی جوانی که مدتی است تمام کارهای خود را تعطیل و آماده آزمون شده اند و تعدادشان هم بسیار زیاد است.

دکتر باقری فرد تصریح کرد: مهم‌ترین علت مخالفت با تعویق امتحان، عدم حضور به موقع دستیاران در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها است که نظام آموزشی و درمانی کشور را مختل می‌کند و این خط قرمز وزارت بهداشت است زیرا سلامت مردم به خطر می‌افتد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: برخی شرکت‌های انتشاراتی و خصوصی کنکور که از بعضی منابع آزمون‌ها به جهت افت علمی کشور سخت نگرانند! توصیه می‌کنیم به امورات دیگر خود بپردازند، زیرا اساتید دلسوز و برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نحوه تدریس، انتخاب منابع و برگزاری آزمون را می‌دانند و قطعاً سوالاتی با مضامین و مفاهیم مشکوک و قدیمی را طرح نخواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *