فروردین ۹, ۱۴۰۳

تمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام باید تا ۱۴۰۱ تکمیل شود

  • بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

معاون اداری، مالی وزارت علوم گفت:برنامه دولت سیزدهم این است که ساخت پروژه عمرانی جدید آغاز نشود تا پروژه‌های قبلی تکمیل شوند، بنابراین تمام پروژه‌های نیمه تمام قبلی باید تا ۱۴۰۱ تکمیل شود.

 به نقل از وزارت علوم، علی خطیبی با اشاره به ضرورت عدم وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولت گفت: ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه‌های سراسر کشور است و در دوره جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهای فناور بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌های ما همچون دانشگاه‌های تراز اول دنیا وابسته بودجه دولت نباشد. دانشگاه‌های تراز اول دنیا وابستگی خیلی کمی به بودجه دولت دارند. ۳۴ درصد هزینه این دانشگاه‌ها از محل فروش تحقیقات است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه نگارش شود. اینکه افراد عمری را در دانشگاه بگذرانند، مسئله‌ای حل نخواهد شد. به نظر ما اگر دانشگاه می‌خواهد برای فارغ التحصیلانش شغل ایجاد کند، باید به شرکت‌های دانش بنیان اعتنای بیشتری داشته باشد.

خطیبی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد، پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه‌های سراسر کشور است و در دوره جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهای فناور بسیار زیاد است.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از دانشکده علوم انسانی و ادبیات دانشگاه نیشابور بعد از ۴ سال خاطرنشان کرد: سایر پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه نیشابور از محل اعتبارات متمرکز وزارت علوم و از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. استراتژی دولت سیزدهم این است که ساخت پروژه عمرانی جدید آغاز نشود تا پروژه‌های نیمه تمام قبلی به اتمام برسد. از این رو مکلفیم تا تمام پروژه‌های نیمه تمام قبلی را تا سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور به اتمام برسانیم.

دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیشابور در دو طبقه با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیار د ریال به بهره برداری رسید که موزه باستان شناسی، لابراتوار و سایت کامپیوتر از جمله امکانات آن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *