فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی اعلام شد

  • دی ۲۷, ۱۴۰۰

دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت: مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد.

، جلسه ۲۸۵ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد؛ رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۲۸۵ این هیأت گفت: در این جلسه چند موضوع پیش از دستور از جمله «تبدیل وضع طرح سرباز هیأت علمی به پیمانی» مطرح و مقرر شد دانشگاه‌ها برای تبدیل وضع به پیمانی این دسته از متقاضیان که سربازی خود را در دانشگاه به پایان رسانده‌اند تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرونده‌هایشان به هیأت مرکزی ارسال کنند.

دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بررسی شکایت برخی متقاضیان جذب افزود: با درخواست سه نفر از افراد شکایت کننده برای عضویت در هیأت علمی، موافقت صورت گرفت.

وی دستور اول جلسه را درخصوص بورسیه‌ها بیان کرد و گفت: تقریباً ۳۰ نفر از بورسیه‌هایی که به دانشگاه آزاد معرفی کردیم و جز ۳۰۰۰ نفر بورسیه بودند؛ جذب شده‌اند و مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعات جایابی و موافقت جذب این افراد را به وزارت علوم ارسال کند و وزارت علوم هم انتقال تعهدات بورسیه آنها را به دانشگاه آزاد اسلامی را رسماً اعلام کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بحث حق التدریس‌ها در دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در این جلسه اشاره کرد و افزود: هیأت عالی جذب مصوبه‌ای را مبنی بر فرآیند جذب افراد حق التدرسی در دانشگاه‌ها داشته است که برخی از دانشگاه‌ها برای افراد حق التدرسی این فرآیند را طی نکرده‌اند، بنابراین در جلسه مصوب شد تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی افراد حق التدریس در دانشگاه‌ها، باید فرآیند علمی و عمومی آنها طی شود و کد استادی دریافت کنند و این کد تا چهار سال معتبر است.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: در این رابطه باید دانشگاه‌های مزبور گزارشی درخصوص آمار افراد حق التدریسی، روند فرآیند علمی و عمومی افراد و دریافت کد استادی آنها را به هیأت‌های مرکزی خود ارسال کنند.

وی دستور دیگر هیأت عالی را درخواست جمعی از دانش آموختگان مقطع دکترا برای افزایش سقف سنی متقاضیان هیأت علمی از ۴۰ سال به ۴۵ سال عنوان کرد و افزود: درحقیقت سقف تقاضا برای عضویت هیأت علمی ۴۰ سال است اما اگر متقاضیان در سن ۴۰ تا ۴۵ سال باشند، در صورتی که این افراد کارهای علمی برجسته‌ای داشته باشند، هیأت‌های مرکزی می‌توانند در رابطه با جذب آنها در کمیته کبر سن تصمیم گیری کنند.

محمدی درباره مجوز جذب متقاضیان گفت: هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که براساس مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷، سالی دو بار فراخوان در بهمن و اردیبهشت ماه باید برگزار شود. نکته دوم اینکه در برنامه ششم توسعه کشور نسبت استاد به دانشجو برای دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت تعیین شده است.

وی نسبت استاد به دانشجو را در وزارت بهداشت ۱ به ۱۰ و در وزارت علوم ۱ به ۲۰ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تا رسیدن به این نسبت‌ها فاصله داریم و تا پایان برنامه ششم توسعه باید به این نسبت دست یابیم. بنابراین مقرر شد: وزارت بهداشت و وزارت علوم با برگزاری فراخوان برای رسیدن به این نسبت‌ها اقدامات لازم را صورت دهند و سازمان امور استخدامی نیز مجوز لازم را در اختیار قرار دهد.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه پیگیر تحقق این نسبت در برنامه ششم توسط سازمان امور استخدامی بود.

محمدی ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از الزامات افزایش پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت این است که استاد کافی داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی و کارگروه‌های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها معرفی و تصویب شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *