فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سرپرست دانشگاه شریف: احتمال برگزاری حضوری امتحانات ضعیف است

  • آذر ۲۷, ۱۴۰۰

سرپرست دانشگاه شریف گفت: با توجه به مشکلات خوابگاه‌ها، احتمال برگزاری حضوری امتحانات پایان‌ترم خیلی ضعیف است.
به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، دیدار مجازی سرپرست دانشگاه با دانشجویان پردیس بین‌الملل کیش برگزار شد. در این جلسه دکتر جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، دکتر سعادت فومنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سلک غفاری رئیس پردیس بین‌الملل کیش، دکتر خویی معاون آموزشی پردیس بین‌الملل کیش، دکتر قهرمانی مدیرکل حوزه ریاست پردیس بین‌الملل کیش، دکتر میری معاون پشتیبانی و دانشجویی فرهنگی این پردیس با دانشجویان پردیس بین‌الملل کیش به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه، دانشجویان به بیان سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص مسائل صنفی و آموزشی پرداختند.

امکان ایجاد تعامل گسترده میان استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با دانشجویان پردیس بین‌الملل کیش، انتقاد از عدم امکان ایجاد تشکل‌های صنفی و انجمن‌های علمی، پیشنهاد ایجاد پارک علم و فناوری در پردیس بین‌الملل کیش، امکان استفاده از آزمایشگاه‌ها و امکانات دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان این پردیس، انتقاد از کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش گسترده شهریه‌ها، عدم شفافیت در خصوص حضوری شدن دانشگاه و سردرگمی دانشجویان، گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و درخواست به کارگیری دانشجویان مقطع کارشناسی در این حوزه، برگزاری دوره‌های آموزشی و فراهم آوردن شرایط کارآموزی، به روز نبودن زیرساخت‌ها و سرورهای دانشگاه، از جمله مواردی بود که توسط دانشجویان مطرح شد.

سرپرست دانشگاه در ابتدا به شعار «شریف برای زندگی» اشاره کرد و گفت: «شریف برای زندگی» یعنی شریف در خدمت زندگی ذینفعان، محیطی برای زندگی بهتر دانشجویان، استادان، کارکنان و حتی فارغ‌التحصیلان.

تلاش برای پررنگ شدن نقش دانشگاه در حل مسائل کشور

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا دانشگاه را درگیر مسائل پیچیده و بزرگ کشور کنیم و نقش دانشگاه صنعتی شریف را در حل مسائل کلان کشور پررنگ‌تر از قبل کنیم.

جلیلی به حضور رئیس جمهور در روز ۱۶ آذر در دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: حضور رئیس جمهور در دانشگاه و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ما و همچنین برگزاری جلسه با استادان این دانشگاه، نشان از عزم ما برای پررنگ‌تر شدن دانشگاه در حل مسائل کشور دارد.

احتمال برگزاری حضوری امتحانات ضعیف است

وی در ادامه به بحث حضوری شدن دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات خوابگاه‌ها، احتمال برگزاری حضوری امتحانات پایان‌ترم خیلی ضعیف است. برای ما مهم‌تر از تصمیمات بخشنامه‌ای، سلامت دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه است و علی‌رغم درخواست‌های مکرر برای از سرگیری فعالیت‌ها و حضور دانشجویان و استادان، تلاش خواهیم کرد تا در این تصمیم به سلامت دانشجویان که مشتریان و ذینفعان اصلی ما هستند توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: سخت‌ترین‌ کار دانشگاه از سرگیری آموزش حضوری در بهمن‌ماه است و تلاش خواهیم کرد تا با رعایت پروتکل‌ها و اصول ایمنی در این راستا اقدام نماییم.

سرپرست دانشگاه در پایان صحبت هایش بر تداوم برگزاری چنین جلسه‌هایی تاکید کرد و گفت: برپایی چنین نشست‌هایی علاوه بر مطرح شدن مسائل و مشکلات صنفی و آموزشی دانشجویان، باعث تمرین گفتگو میان مدیران و دانشجویان می‌شود و در رشد اجتماعی دانشجویان بسیار موثر خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *