فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

علامه سیدسلمان ندوی از محققین کشورهند در تربت جام گفت: امام خمینی( ره) حکمت نبوی را در ایران وجهان زنده کرد.

  • مهر ۲۷, ۱۴۰۰

در آستانه فرارسیدن ایام خجسته میلاد پربرکت پیامبراعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و آغاز هفته مبارک وحدت ،جلسه تخصصی تقریبی با حضور عالم بزرگ‌جهان‌اسلام علامه سید سلمان ندوی از کشور هند به همت موسسه آموزش عالی وحدت با حضور امامان جمعه و جماعات تشیع و تسنن، مسئولان اجرایی ، نظامی ، انتظامی ، اساتید دانشگاهها ،حوزه های علمیه‌ و دانشجویان این موسسه در محل سالن اجتماعات آن برگزار شد.

در این محفل تقریبی عالم بزرگ جهان اسلام از کشور هند با تبریک هفته وحدت و ابراز خوشحالی از این نشست ، نخبگان و فرهیختگان تشیع و تسنن شهرستان تربت جام گفت : تربت جام را همه با نام شهرفرهنگ، وحدت شیعه و اهل سنت ، شهرشیخ الاسلام احمد جامی و عبدالرحمان جامی می شناسند.

خداوند با قبول دعای حضرت ابراهیم و به برکت وجود پیامبر رحمت (ص) و بعثت نبوی جاهلیت برچیده شد و با فرمان پیامبرعظیم الشان اسلام چهار دستور مهم تلات قرآن ، تزکیه ، تعلیم قرآن و تعلیم حکمت و مدرسه صفه تشکیل شد و مردم علوم دینی و علوم عصری را فرا گرفتند .

علامه سیدسلمان ندوی افزود: حکمت از جانب نبی مکرم (ص) که شامل حکمت علوم شرعی ، عصری، ظاهری ، باطنی، دنیایی ، تجربی ، فیزیک ،طب، مهارت جعرافیایی و… بود در دانشگاهها ، مدارس علوم دینی و عمومی باید تدریس شود تا به پیشرفت های علمی زیادی برسیم .

وی تصریح کرد: امروز اگر اروپا به پیشرفت دست یافته از برکت وجود پیامبراسلام (ص) است آنها در گمراهی بسر می بردند و در زیر سلطه پادشاهان بودند و با استفاده از حکمت نبی مکرم اسلام (ص) به پیشرفت های زیادی دست یافتند .

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و نهضت امام ‌خمینی (ره )تصریح کرد: نهضت امام خمینی یک انقلاب جهانی بود و امام ایران و جهان اسلام را نجات داد و پادشاهان مفسد و فاسد را نابود کرد و آزادی دینی را به ایران و جهان به ارمغان آورد و حکمت نبوی را زنده و پیاده کرد .

وی با اشاره به نهضت بزرگ امام خمینی( ره) خاطرنشان کرد: اهداف حکمت و انقلاب امام خمینی برای تمام کشورها بود و مخاطب امام (ره) مردم جهان اسلام بود .

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران منسوب به این کشور و یک‌مذهب خاص نیست بلکه منسوب به جهان اسلام و به تمام انبیا الهی است .

وی با استفاده از آیات الهی تاکید کرد: قرآن دستور داده که به ریسمان الهی چنگ‌بزنیم و از تفرقه بدور باشیم الان متاسفانه جامعه مسلمین‌ متفرق هستندو جهان اسلام مریض شده است .

وی با اشاره به جنایات آمریکا بیان داشت: امروز بر اثر غفلت مسلمانان آمریکا بر کشورهای آسیایی مسلط شده است و منابع خدادادی مسلمانان را چپاول و غارت می کند منابع و تکنولوژی کشورهای اسلامی را به یغما می برد.

وی با اشاره به ماموریت سازمان ملل گفت : اینها سازمان‌ملل را برای پیگیری اهداف شوم خودشان تشکیل دادند و می خواهند انسانها را به عبدیت بگیرند و می خواهند کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را نابود کنند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل در عراق افغانستان ، سوریه، لیبی و یمن و … چکار کردند و این سازمان الان ذلیل شده است، سازمان ملل مجلس مشورتی شیاطین است همانطور که علامه اقبال گفته اند آنها هرچه که می خواهند و دوست دارند به کرسی بنشانند.

علامه سید سلمان ندوی با تبریک هفته وحدت ابراز داشت: وحدت نباید منحصر به یک هفته ، ماه و سال باشد وحدت باید در تمام عمر باشد و ما باید خدا را به توحید یادکنیم و همه باید بر اساس آیات الهی، حکمت نبوی و سیره بزرگان دین زندگی کنیم و تمام علوم را یاد بگیریم و در زندگی پیاده کنیم .

وی با اشاره به حادثه عظیم غدیرخم و حدیث نبوی گفت : پیامبر اکرم (ص) در حادثه غدیر خم در سال دهم هجری بعد از حج دست حضرت علی (ع) را بلند نمودند و ولی مومنان معرفی کردند و گفتند: هرکس با علی (ع) دوستی کند و یا دشمنی کند با خدا و پیامبر دوستی و دشمنی کرده است و در این مجلس اصحاب به ایشان تبریک گفتند.

وی گفت : پبامبر اکرم (ص) در حدیثی بیان داشتند دو چیز گرانبها کتاب خدا و اهل بیت (ع) را در میان‌ شما می گذارم اگر چنگ‌ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد.

وی با اشاره به شروع دولت آقای رئیسی یادآور شد: رئیس جمهور رئیسی انسان‌ با حکمتی هستند چون‌ ابتدا قاضی بودند و قاضی دارای علم و حکمت است کشور را به خوبی و به نحو مطلوب برنامه ریزی و اداره می کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد به آیه شریفه قرآن کریم که به ریسمان الهی ، اخوت و برادری چنگ‌زنید تاگمراه نشوید عمل کنید تا رستگار شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *