فروردین ۹, ۱۴۰۳

جدول زمان بندی رشته ها؛ جزئیات مراحل مصاحبه و آزمون عملی رشته های خاص کنکور ارشد اعلام شد

  • شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

جزئیات مراحل مصاحبه و آزمون عملی کد رشته‌های امتحانی دارای شرایط خاص کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت در آن دسته از کد رشته‌های امتحانی دارای شرایط خاص و بورسیه به همراه برنامه زمانی انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های ذیربط آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

همچنین زمان و محل مصاحبه و یا برگزاری آزمون عملی و یا پروژه در کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

متقاضیانی که فهرست اسامی آنان در سایت سازمان سنجش به عنوان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های دارای شرایط خاص و یا بورسیه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ درج شده می توانند با توجه به نکات اعلام شده برای مصاحبه، آزمون اختصاصی، آزمون تشریحی، آزمون پروژه و سایر مراحل گزینش مورد لزوم به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در مراحل فوق، به منزله انصراف متقاضی از گزینش در کدرشته محل یا رشته محل های انتخابی مربوط تلقی می‌شود و فرصت دیگری برای انجام مراحل مذکور وجود نخواهد داشت.

معرفی شدگان لازم است از روز سه شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ برای اطلاع از مدارک مورد نیاز، زمان و محل مصاحبه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند تا چنانچه تغییری در برنامه زمانی مصاحبه بعمل آمده باشد، از آن مطلع شوند.

آن دسته از متقاضیانی که باتوجه به اولویت کدرشته محل های انتخابی شانس قبولی در رشته‌های انتخابی قبل از کدرشته های شرایط خاص و بورسیه (کدرشته های موضوع این اطلاعیه) را داشته‌اند و یا حداقل نمره علمی لازم برای معرفی جهت مصاحبه این رشته ها را نداشته اند در فهرست معرفی شدگان چند برابر قرار نگرفته‌اند.

این متقاضیان در صورت هر گونه سوال پس از اعلام نتایج نهایی و با توجه به کارنامه کدرشته محل‌های انتخابی می‌توانند با سازمان سنجش مکاتبه کنند.

الف) برنامه زمانی شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های دارای شرایط خاص و یا بورسیه:

متقاضیانی که اسامی آنان در سایت سازمان سنجش به عنوان معرفی شده یک و یا دو کد رشته محل دارای شرایط خاص و یا بورسیه از رشته های امتحانی مربوط درج شده، لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنما آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر برای انجام مصاحبه، آزمون اختصاصی و یا سایر مراحل به محل ذیربط مراجعه کنند.

در غیر اینصورت در مرحله نهایی در کدرشته محل انتخابی مربوط، گزینش نخواهند شد.

متقاضیان علاوه بر دارا بودن شرایط بند فوق لازم است شرایط و ضوابط اختصاصی موسسه دارای شرایط خاص و یا دستگاه اجرایی بورس دهنده را نیز دارا باشند.

معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت باید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت‌نام، مدارک مورد نیاز، زمان و مراحل مصاحبه به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه ذیربط مراجعه کنند.

به هنگام گزینش نهایی در هر کدرشته محل اعلام شده در این اطلاعیه، متقاضیانی شرکت داده خواهند شد که نتیجه مصاحبه، آزمون اختصاصی و سایر مراحل گزینش آنان توسط مراجع ذیربط تایید شده باشد.

پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مصاحبه و یا آزمون اختصاصی، هیچ تقاضایی قابل پذیرش نیست لذا به متقاضیان تاکید می شود که در مهلت مقرر تعیین شده به محل ذیربط مراجعه کنند.

نام دانشگاه و آدرس سایت برای انجام مراحل مصاحبه

نام دانشگاه/ مرکز آموزش عالی آدرس سایت
پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی www.ri-khomeini.ac.ir/
پژوهشکده مطالعات واژه گزینی – تهران https://apll.ir
دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم www.smc.ac.ir
دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدا – وابسته به جامعه الزهرا (س) www.Hu.jz.ac.ir
دانشکده غیرانتفاعی رفاه – تهران www.refah.ac.ir
دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران www.dafoosaja.ac.ir
دانشگاه اصفهان ui.ac.ir
دانشگاه افسری امام علی(ع) – نزاجا imamaliuniv.aja.ir
دانشگاه غیرانتفاعی باقر العلوم(ع) قم www.bou.ac.ir
دانشگاه تهران ut.ac.ir
دانشگاه تهران: دانشکده مطالعات جهان (تمامی انتخاب رشته کنندگان کدر شته محل های کدرشته امتحانی ۱۱۳۱ دانشگاه تهران) fws.ut.ac.ir
دانشگاه تهران: دانشکده مدیریت management.ut.ac.ir
دانشگاه تهران: پردیس دانشکده های فنی دانشکده مکانیک https://me.ut.ac.ir
دانشگاه جامع امام حسین(ع) www.ihu.ac.ir
دانشگاه شاهد www.shahed.ac.ir
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران www.iribu.ac.ir
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران www.kntu.ac.ir
دانشگاه صنعتی مالک اشتر www.mut.ac.ir
دانشگاه علامه طباطبایی تهران www.atu.ac.ir
دانشگاه علوم انتظامی امین http://apu.ac.ir
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر www.aja.ir
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری www.ujsas.ac.ir
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری www.ssau.ac.ir
دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق(ع) – واحد برادران www.isuw.ac.ir
دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق(ع) – واحد خواهران www.isu.ac.ir
دانشگاه غیرانتفاعی شهید مطهری www.motahari.ac.ir
دانشگاه فردوسی مشهد www.um.ac.ir
دانشگاه یزد www.yazd.ac.ir

برای رشته‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی اسامی چند برابر ظرفیت در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد. زمان برگزاری مصاحبه و سایر موارد به طریق مقتضی توسط دانشگاه مذکور به اطلاع متقاضیان ذینفع خواهد رسید.

اسامی معرفی شدگان کد رشته‌های امتحانی ۱۱۵۴، ۱۱۵۵ و ۱۱۵۷ دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این مرحله اعلام نشده و متقاضیان باید موضوع را از طریق دانشگاه مذکور پیگیری کنند.

اسامی معرفی شدگان کد رشته‌ امتحانی ۱۱۴۹ دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مرحله درج نشده است و متقاضیان باید موضوع را از طریق دانشکده پیگیری کنند.

ب) آزمون پروژه عملی کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴:

پروژه عملی این کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ در صبح روز چهارشنبه ۳۱ شهریور و صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه اول و دوم مهرماه ۱۴۰۰ منحصراً در شهر تهران برای مجازین به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) که حداقل یکی از کدرشته محل های پروژه‌دار را انتخاب کرده و هزینه برگزاری آزمون تشریحی و یا عملی خود را پرداخت کرده اند، برگزار می شود.

برای آن دسته از متقاضیانی که مجاز به شرکت در آزمون دو پروژه هستند دو کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه قابل دریافت است. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

آدرس حوزه برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت ورود به جلسه درج خواهد شد. راهنمای شرکت در آزمون و کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۲۹ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و پرینت است.

تبصره: نظر به اینکه در کدرشته امتحانی ۱۳۵۲ (مجموعه معماری) چهار پروژه عملی و یا تشریحی برگزار می شود لذا برای متقاضیان این کدرشته در صورت پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی هر یک از پروژه‌های ذیربط یک کارت ورود به جلسه آزمون جداگانه در نظر گرفته شده است که لازم است بابت هر یک از پروژه‌های مربوط نسبت به پرینت کارت پروژه مربوط اقدام کنند.

جدول کدرشته محلهای امتحانی دارای پروژه آزمون عملی و زمان برگزاری، تاریخ پرینت کارت و مدت زمان برگزاری پروژه یا آزمون عملی

نام درس/ رشته امتحانی کدرشته امتحانی زمان پاسخگویی تاریخ پرینت کارت آزمون تاریخ برگزاری آزمون
اسکیس معماری منظر ۱۳۵۲ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
نقاشی ۱۳۵۸ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
مطالعات فرهنگ و معماری ایران ۱۳۵۲ ۱۸۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
تجزیه و تحلیل نمایشنامه ۱۳۵۷ ۱۸۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
ارتباط تصویری ۱۳۵۸ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
طراحی پارچه و لباس ۱۳۶۴ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
اسکیس معماری داخلی ۱۳۵۲ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
نمایشنامه نویسی ۱۳۵۷ ۱۸۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
تصویر متحرک (انیمیشن) ۱۳۵۸ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰
اسکیس معماری ۱۳۵۲ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح جمعه دوم مهر ۱۴۰۰
تصویر سازی ۱۳۵۸ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ صبح جمعه دوم مهر ۱۴۰۰
مجموعه ‌برنامه‌ریزی‌شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری ۱۳۵۰ ۱۸۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر جمعه دوم مهر ۱۴۰۰
اسکیس‌طراحی شهری ۱۳۵۱ ۱۸۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر جمعه دوم مهر ۱۴۰۰
طراحی صنعتی ۱۳۶۲ ۲۴۰ دقیقه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ عصر جمعه دوم مهر ۱۴۰۰

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده کنند لازم است در روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، میدان فردوسی، به سمت میدان انقلاب، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره مراجعه کنند.

منابع آزمون تشریحی درس تجزیه و تحلیل نمایشنامه رشته کارگردانی نمایش از کد رشته امتحانی ۱۳۵۷

۱-آهسته با گل سرخ (اکبر رادی) ۲ – زنان تروا (ژان پل سارتر) ۳- زنان تروا (اوریپید) ۴-رقص روی لیوانها (امیررضا کوهستانی) ۵-کاسپار (پیتر هاندکه) ۶-آتشسوزی ها (وجدی معود) ۷-سیاوش خوانی(بهرام بیضائی) ۸-کوهولین (ویلیام باتلر ییتز) ۹-سیاوش(شاهنامه فردوسی) ۱۰- رستم و سهراب (شاهنامه فردوسی)

متقاضیان موظفند تمامی کتب معرفی شده را مطالعه کنند.

نمایش عروسکی کد ۱۳۵۶: مصاحبه و آزمون پروژه عملی نمایش عروسکی در روز پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰ به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، تالار مولوی برگزار می‌شود.

متقاضیان لازم است برای تعیین نوبت مصاحبه قبل از ساعت ۸:۰۰ صبح (از ساعت ۷:۳۰) با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و نیز پرینت کارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد ۱۴۰۰ در محل آزمون حضور داشته باشند.

متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام کرده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از روز سه‌شنبه ۶ مهر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده کنند لازم است در روز پنجشنبه ۸ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ صبح روز برگزاری برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر جنب باشگاه دانشجویان، تالار مولوی مراجعه کنند.

آمادگی متقاضیان باید به شرح زیر باشد:

الف) همراه داشتن و ارائه اسناد و مدارک مربوط به سوابق عروسکی (مانند بروشور، پوستر یا عکس) و دیگر فعالیت‌های تئاتری اعم از آموزشی، پژوهشی و هنری. ب) ارائه تحلیل نمایشنامه‌هایی که از طریق این سازمان معرفی شده است.

شیوه امتحانی نمایش عروسکی: متقاضیان رشته نمایش عروسکی لازم است ۵ عنوان نمایشنامه های ذیل را مطالعه و تحلیل کنند:

عناوین نمایشنامه ها: طاعون (آلبر کامو)، دون کریستوبال (فدریکو گارسیا لورکا ـ از مجموعه نمایشنامه پنج نمایشنامه عروسکی)، طوفان (ویلیام شکسپیر)، سرگرمی ساز(جان آزبرن)، سلطان مار (بهرام بیضائی)

مواردی که متقاضیان باید در زمان آزمون رعایت کنند:

سوابق کاری مرتبط خود را همراه داشته باشند.

تحلیل کل آثار اعلام شده باید توسط متقاضی آماده شود.

یکی از آثار را بصورت انفرادی آماده کند (تمامی امور اجرایی توسط متقاضی باید انجام شود).

اثر انتخابی باید حداکثر در ۱۰ دقیقه اجرا شود.

اجرا میتواند برداشتی کلی از نمایشنامه یا بخشی از آن باشد.

آوردن وسایل مورد نیاز به عهده متقاضی است.

رشته بازیگری از مجموعه امتحانی کد ۱۳۵۷: مصاحبه و آزمون پروژه عملی بازیگری از کدرشته امتحانی ۱۳۵۷ مطابق جدول ذیل در روزهای ۷، ۸، ۹ و ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، تالار مولوی برگزار می شود.

توضیح: متقاضیان لازم است برای تعیین نوبت مصاحبه از ساعت ۷:۳۰ صبح طبق جدول ذیل با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و نیز پرینت کارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد ۱۴۰۰ در محل آزمون حضور داشته باشند.

جدول زمانبندی مراجعه برای آزمون عملی بازیگری

جدول زمانبندی مراجعه برای آزمون عملی بازیگری (خواهران)
زمان مراجعه تاریخ حرف اول نام خانوادگی
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ از حرف «الف» تا حرف «ص»
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ از حرف «د» تا حرف «ی»
جدول زمانبندی مراجعه برای آزمون عملی بازیگری (برادران)
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ از حرف «الف» تا حرف «ص»
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ از حرف«ع» تا حرف «ی»

متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام کرده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از روز دوشنبه ۵ مهر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

آمادگی متقاضیانی باید به شرح زیر باشد:

الف) همراه داشتن و ارائه اسناد و مدارک مربوط به سوابق بازیگری (مانند بروشور، پوستر یا عکس) و دیگر فعالیت‌های

تئاتری اعم از آموزشی، پژوهشی و هنری.

ب) آمادگی برای اجرای یک قطعه نمایش به صورت بداهه.

ج) اجرای یک قطعه منتخب که پیشتر به آگاهی متقاضی رسیده ‌است.

د) خانم‌ها باید تک‌گویی «ویولا» از نمایشنامه «شب دوازدهم» اثر «ویلیام شکسپیر» ترجمه « علاالدین پازارگادی»، اجرا و بازی کنند (مطابق متن ذیل).

هـ)آقایان لازم است تک‌گویی شخصیت «جیم» از نمایشنامه «باغ وحش شیشهای» اثر «تنسی ویلیامز» ترجمه «حمید سمندریان » را اجرا و بازی کنند (مطابق متن ذیل).

متن نمایشی مربوط به آزمون عملی کارشناسی ارشد رشته بازیگری نقش خانم‌ها «ویولا» نمایشنامه‌ «شب دوازدهم» نوشته‌: ویلیام شکسپیر ـ ترجمه علاءالدین پازارگادی ـ نشر سروش:

ویولا:

( با خود) من انگشتری به اوندادم؛ مقصود این خانم چیست؟ خدا نکند که ظاهر من او را مجذوب کرده باشد! او به دقت مرا نگریست به طوری‌که چشمانش قدرت تکلم را از او ربود. از روی پریشان حواسی با لکنت زبان سخن می‌گفت. بدون شک دلباخته‌ی من شده و همین دلباختگی این روش حیله‌آمیز را به او آموخته که به وسیله‌ی گماشته‌ی گستاخش مرا نزد خود بخواند. این انگشتری متعلق به ارباب من نیست. او چیزی برایش نفرستاد. مرد دلخواه او منم و اگر چنین باشد، و تصور می‌کنم همینطور هم باشد، بیچاره دختر! بهتر است دلباخته‌ی یک رویا و خیال شود. ای لباس مبدل، معلوم است که تو گنهکاری که دشمن مکار به وسیله‌ی تو مقاصد خویش را عملی می‌سازد. چقدر برای کسانی که خوبرو و حیله‌گرند آسان است که نقش و اثر خود را بر روی قلب تاثیرپذیر زنان بگذارند! افسوس که مسبب آن ضعف اخلاقی ما است، نه خودمان! چون همان‌طور که ساخته شده‌ایم همان‌طور باقی می‌مانیم. این کار سرانجام به کجا خواهد کشید؟ اربابم دلباخته‌ی اوست و من تیره‌بخت هم به همان میزان دیوانه‌وار دلباخته‌ی آن مردم. به نظر می‌رسد که او به اشتباه مرا برای عشق‌ورزی برگزیده. سرانجام این وضع چیست؟ تا آنجا که من مردم امیدی به جلب عشق اربابم ندارم، و از آنجا که زنم چه آه و ناله‌های بیهوده‌ای که الیویای بدبخت باید به خاطر من بکشد. ای زمانه، تو هستی که باید این گره را باز کنی نه من؛ این گره کور به دست من باز شدنی نیست. ( خارج می‌شود )

نقش آقایان «جیم» از نمایشنامه‌ی «باغ وحش شیشه ای» نوشته‌: تنسی ولیامز ـ ترجمه حمید سمندریان ـ نشر قطره:

جیم:

بذارین بهتون بگم که به عقیده من شما چی کم دارین. می‌دونین عقده‌ی حقارت یعنی چی؟ یعنی اینکه آدم خودشو، کمتر از اون چیزی که هست بدونه، من این نقص رو خوب می‌شناسم خودم یه موقع به اون مبتلا بودم.

البته این حالت توی من، به این شدت که توی شما هست، نبود، من هم تا وقتی که شروع به یاد گرفتن فن سخنرانی کردم این حس رنجم می‌داد. صدای من تربیت شد و در ضمن فهمیدم که توی رشته‌ی علوم یه استعدادی دارم. قبل از اون اصلاً فکر نمی‌کردم که استعداد من توی هیچ زمینه‌ای بالاتر از حد معمولی و متوسط باشه. ولی حالا با وجودی که درسشو چندان مرتب و حسابی‌ام نخوندم، یکی از رفقام میگه که من روحیه‌ی مردمو حتی بهتر از دکترایی که شغلشون اینه می‌تونم تجزیه و تحلیل کنم. من ادعا نمی‌کنم که حرف رفیقم صد در صد درسته، ولی می‌تونم وضع روحی افراد رو کاملاً حس کنم. اینم مربوط به حس کنجکاوی و دقته. (آدامس را از دهانش بیرون می‌آورد.) معذرت می‌خوام لورا، وقتی شیرینی آدامس تموم میشه اونو از دهنم بیرون می‌آرم، می‌پیچم لای این کاغذه. ( آدامس را لای کاغذ روزنامه‌ای که زیر شمعدانی پهن کرده می‌پیچد.) می‌دونم وقتی به کف کفش می‌چسبه چقدر آدمو ناراحت می‌کنه. به عقیده‌ی من بزرگترین علت رنج و ناراحتی شما اینه که به خودتون خیلی کم اعتماد دارید. به حد کافی به خودتون ایمان ندارین. من این حقیقتو از روی یه کم دقتی که روی شما کردم، فهمیدم. مثلاً شما فکر می‌کردین که… توی مدرسه پاتون زیاد سر و صدا می‌کرده، شما می‌گین که حتی می‌ترسیدین وارد کلاس بشین. حالا خودتون متوجه می‌شین که عاقبتش چی بوده و شما با خودتون چی کار کردین. شما مدرسه رو ول کردین، از تعلیم و تربیت خودتون دست کشیدین، فقط به خاطر اینکه پاتون یه کم صدا می‌کرده. شما فقط یه نقص کوچیک جسمی دارین که مردم خیلی کم متوجه اون میشن، منتها شما اونو هزار مرتبه تو مغز خودتون بزرگ کردین، می‌دونین من چه راهنمایی‌ای می‌تونم به شما بکنم؟ فکر کنین که شما توی یه مورد بهتر و بزرگ‌تر از دیگرون هستین.

مجموعه رشته‌ موسیقی کد ۱۳۶۰: نظر به اینکه در کدرشته امتحانی ۱۳۶۰(مجموعه موسیقی) چهار پروژه عملی و یا تشریحی برگزار می‌ شود برای متقاضیان هر یک از کدرشته های امتحانی، در صورت پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی، کارت ورود به جلسه آزمون جداگانه در نظر گرفته شده است که لازم است هر یک جداگانه پرینت گرفته شود.

برنامه زمانی انجام آزمون مرحله دوم کد رشته امتحانی ۱۳۶۰ (مجموعه هنرهای موسیقی) به شرح زیر است:

نوازندگی موسیقی جهانی: روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ متقاضیان مرد (الف تا ق) و روز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ متقاضیان مرد (ک تا ی) و همه متقاضیان زن.

آهنگسازی: آزمون تشریحی آهنگسازی برای همه متقاضیان مرد و زن (شروع آزمون تشریحی ساعت ۸ صبح) شنبه ۲۷ شهریور است. آزمون عملی برای متقاضیان مرد(الف تا ص) بعد از آزمون تشریحی همان روز شنبه ۲۷ شهریور و متقاضیان مرد (ض تا ی) و همه متقاضیان زن روز یکشنبه ۲۸ شهریور.

نوازندگی موسیقی ایرانی: متقاضیان مرد (الف تا ک) روز دوشنبه ۲۹ شهریور و متقاضیان مرد (ل تا ی) روز سه شنبه ۳۰ شهریور. همه متقاضیان زن روز سه شنبه ۳۰ شهریور.

موسیقی شناسی: متقاضیان مرد (الف تا ف) روز دوشنبه ۲۹ شهریور و متقاضیان آقا (ق تا ی) روز سه شنبه ۳۰ شهریور. همه متقاضیان زن روز سه شنبه ۳۰ شهریور.

متقاضیان لازم است در روزهای مقرر جهت تعیین نوبت آزمونها از ساعت ۷:۳۰ صبح در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

مکان برگزاری آزمون مرحله دوم (عملی) مجموعه موسیقی (کد ۱۳۶۰): دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر – به آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از چهارراه ولیعصر – روبروی خیابان بزرگمهر – دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر

متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام کرده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از عصر روز سه‌ شنبه ۳۰ شهریور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

متقاضیانی که برای هر یک از گرایش های انتخابی مورد نظر، هزینه برگزاری آزمون عملی را پرداخت کرده اند باید برای شرکت در مرحله دوم آزمون عملی نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه در مرحله مربوط در آزمون اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده کنند لازم است در همان روز برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر – به آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از چهارراه ولیعصر – روبروی خیابان بزرگمهر – دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر مراجعه کنند.

شیوه امتحانی مجموعه موسیقی ( کد ۱۳۶۰)

۱- آزمون سرایش و شنوایی:

برای متقاضیان رشته موسیقی ایرانی:

الف: سرایش:

– خواندن ملودی در گام‎های ماژور

– خواندن ملودی در گام‎های مینور یا مدهای ایرانی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک

ج: ریتم خوانی(ساده و ترکیبی)

برای متقاضیان رشته موسیقی جهانی:

الف: سرایش: خواندن ملودی در گامهای ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)،

ج: ریتم خوانی (ساده و ترکیبی)

برای متقاضیان رشته آهنگسازی

الف: سرایش: خواندن ملودی در گام‏های ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل هارمونیک و ملودیک)، آکوردشناسی سه صدایی

ج: پیانوی عمومی: اجرای یک قطعه از دوره کلاسیک یا رومانتیک

برای متقاضیان رشته موسیقی‎شناسی

الف: سرایش: خواندن ریتم‎های ساده و ترکیبی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک

۲- آزمون تخصصی:

برای متقاضیان رشته موسیقی ایرانی:

ساز تخصصی: (سازهای تار، سه‎تار، سنتور، نی، کمانچه، قانون، عود، قیچک)

الف: آشنایی با اجرای کل ردیف دستگاهی ایران (یکی از ردیف های میرزا عبدالله، میرزا حسین قلی، علی اکبر شهنازی، ابوالحسن صبا و عبدالله خان دوامی)

ب: انتخاب دو دستگاه و دو آواز توسط متقاضی

ج: قطعه نوازی (اجرای حداقل سه قطعه بدون کلام از مجموعه موسیقی معتبر ایران)

د: بداهه نوازی با متر آزاد

ر: جواب آواز

برای متقاضیان رشته موسیقی جهانی:

ساز تخصصی: (سازی از خانواده‎های بادی چوبی، بادی برنجی، زهی، پیانو، گیتار و هارپ)

الف: اجرای سه قطعه از چهار دوره باروک، کلاسیک، رمانتیک و معاصر ، بدیهی است یکی از چهاردوره‌ها بطور کامل اجرا شود.

ب: متقاضیان غیر ساز پیانو ، گیتار و هارپ موظفند رپرتوار خود را با همراهی ساز پیانو اجرا کنند.

ج: دشیفراژ: اجرای یک قطعه از روی نت با انتخاب هیئت داوران برای متقاضیان نوازندگی پیانو، هارپ و گیتار ضروری است.

د: متقاضیان ملزم به اجرای رپرتوار تعیین شده بدون استفاده از نت قطعات میباشند. (توجه شود اجرای از روی نت قابل قبول داوران نخواهد بود.)

برای متقاضیان رشته آهنگسازی:

الف: آزمون کتبی: نوشتن قطعاتی در بافت‌های مونوفونیک، هموفونیک، پلی فونیک در فرم‌های دو و سه بخشی، روندو، تم و واریاسیون و تنظیم برای ارکستر سمفونیک یا آنسامبل تعیین شده توسط ممتحنین (هیئت داوران)

ب: لازم است متقاضیان یک تم و سه واریاسیون به سبک دلخواه برای پیانو نوشته و در روز آزمون اجرا کنند.

برای متقاضیان رشته موسیقی شناسی:

مصاحبه‏ علمی، ارائه مقاله، سوابق تحصیلی، درک مطلب زبان و آزمون اجرای موسیقی (آشنایی با آواز یا یکی از سازهای موسیقی ایرانی، جهانی یا محلی).

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *