فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی : مشکلی در تامین داروهای ویژه بیماران کرونایی در هرمزگان نداریم

  • مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه استان با کمبودی در خصوص داروهای ویژه درمان بیماران کرونایی که مطابق پروتکل درمانی وزارت بهداشت است، مواجه نمی باشد.

دکتر غلامعلی جاودان  افزود: یکی از این داروها، داروی رمدسیویر است که مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت فقط در بیمارستان ها باید موجود باشد و توزیع این دارو برای داروخانه ها انجام نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تمام بیماران نیازمند این دارو، چه بیماران بستری و چه بیماران در قرنطینه خانگی تزریق به موقع انجام می شود و خوشبختانه هرمزگان کمبودی از این نظر ندارد.

دکتر جاودان ادامه داد: برخی دیگر از اقلام دارویی از جمله سرم به دلیل مصرف بسیار زیاد و با توجه به آمار بالای مبتلایان به صورت مقطعی با کمبود مواجه شده، که خوشبختانه برخی از این کمبودها از جمله داروی فاموتیدین، ناپروکسن و برم هگزین در اولین فرصت برطرف شده است.

وی با بیان اینکه برخی از کمبودها از جمله سرم یک کمبود کشوری است، بیان داشت: تجویز داروی رمدسیویر برای درمان کرونا مصرف سرم را افزایش داده ،زیرا هر رمدسیویر باید با یک سرم تزریق شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: اولویت نخست برای عرضه سرم در بیمارستانهاست و اجازه نمی دهیم برای بیماران کرونایی و ۱۷ بیمارستان استان و کلینیک های سرپایی در این زمینه مشکلی پیش آید.

دکتر جاودان تصریح کرد: یکی دیگر از داروهایی که گفته می شود در هرمزگان کمیاب است، داروی خارجی اکتمرا می باشد، که این دارو، خارج از پروتکل درمانی وزارت بهداشت برای درمان بیماران کرونایی بوده و تنها از سوی برخی از پزشکان عنوان شده که در بعضی از مبتلایان به کرونا ، این دارو نتیجه مثبت در بهبودی داشته است.

این مقام مسوول ابراز داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار بحرانی بوده و از مردم خواستاریم تا شرایط را درک کرده و با انجام به موقع واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، با مسوولان و نیروهای بهداشت و درمان در کنترل اوضاع همکاری نمایند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یک هزار و ۹۱۵ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *