فروردین ۹, ۱۴۰۳

با تصویب وزارت علوم؛ عناوین رشته های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه ای تغییر کرد

  • مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: با تصویب وزارت علوم عناوین رشته‌های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مهندس حرفه‌ای تغییر یافت.

به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران گفت: بر اساس طرح آمایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه، رشته شبکه‌های کامپیوتری در دوره کاردانی، رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای مکانیک، موتورهای دریایی، مهندسی حرفه‌ای مکاترونیک، مهندسی حرفه‌ای فناوری اطلاعات، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی ناپیوسته و رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده شده است.

وی با اشاره بر اینکه ۱۷۰ رشته محل جدید در مقطع کاردانی، ۱۲۲ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵ رشته محل جدید کارشناسی پیوسته در این دانشگاه ایجاد شده است از ظرفیت پذیرش ۲۱۰۰۰۰ دانشجو در ۲۴۶۵ رشته محل در ۱۷۹ دانشکده و آموزشکده فعال کشور خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۷۹۵۰ دوره کاردانی و۷۲۴۰۰ دوره کارشناسی ناپیوسته و پیوسته است.

وی ادامه داد: از سال جاری عناوین رشته‌های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس استانداردهای بین المللی به منظور هم پوشانی با برنامه جامع نظام صلاحیت حرفه‌ای و آموزش‌های عالی مهارتی به مهندس حرفه‌ای تغییر یافته است.

صالحی عمران افزود: همچنین در راستای ترویج و اعتبار بخشی به این عنوان و بهره مندی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها از مزایای کامل عضویت در نظام مهندسی شامل (طراحی، نظارت و اجرا) جلسات مشترک برنامه ریزی با وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن کشور برگزار شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *