اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
جلسه | سیدمحمد حسینی | غیردولتی نیوز

دانشگاه مذاهب اسلامی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

  • فروردین ۲۶, ۱۴۰۰

دانشگاه مذاهب اسلامی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

 

 

استاندار خراسان شمالی گفت: با موافقت رییس دانشگاه مذاهب ،برخی رشته های این دانشگاه در خراسان شمالی راه اندازی می شود.

 

محمدعلی شجاعی ظهر چهارشنبه با سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایتخت  دیدار کرد و در این نشست مقرر شد تا دانشکده مذاهب اسلامی در این استان راه اندازی شود.

دانشگاه غیردولتی و  غیرانتفاعی مذاهب اسلامی دانشگاهی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و با هدف آموزش فقه مذاهب اسلامی و حقوق به‌صورت تطبیقی و مقارن (مقایسه‌ای) بنیاد نهاده شده‌است.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین در پایتخت با رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز دیدار کرد.

براساس گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی ،محمدعلی شجاعی دردیدار با حجت‌الاسلام محمد قمی به بیان برنامه‌ها، سیاستها و اقدامات استان در حوزه تبلیغات اسلامی پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اظهارداشت :اگر ظرفیت های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله حضور افراد توانمند، اساتید، طلاب و حوزه علمیه تقویت شود، می تواند به عنوان مرجع پیوست فرهنگی و مذهبی مطرح شود.

 

وی با اعلام آمادگی استانداری خراسان شمالی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این تفاهم نامه در راستای ارتقای سطح فرهنگی، تبلیغی و مذهبی استان باشد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه این دیداراظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب امروز بحث امید آفرینی از اقدامات جدی می باشد که باید با برداشتن مرزهای بین یکدیگر و مبارزه با بروکراسی اداری به سمت حل مشکلات مردم برویم.

 

حجت‌الاسلام محمد قمی وظیفه جدید سازمان تبلیغات اسلامی را پرداختن به امور مردم عنوان کرد و افزود: با برقراری ارتباط بین دستگاه های اجرایی باید یکصدا در جهت تحقق منویات رهبری در راستای حل مشکلات مردم گام برداشت.

وی از پیشنهاد استاندار خراسان شمالی مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استقبال کرد و افزود: آمادگی داریم تا خراسان شمالی را بعنوان استان نمونه در اجرای برنامه های مذهبی و تبلیغی در سطح کشور معرفی کنیم.

حجت الاسلام قمی عنوان کرد: با توجه به کم کاری هایی که در سال های اخیر در استان انجام شده است، سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت لازم برای اجرای برنامه‌ها در راستای رشد سطح تبلیغی، فرهنگی و مذهبی در خراسان شمالی برخوردار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *