اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

فرمولاسیون پماد برای بهبود زخم بیماری سالک تولید می‌شود

  • اسفند ۲۷, ۱۳۹۹

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: در راستای درمان بیماری سالک که دامغان را تهدید می‌کند در حال مطالعه در فرمولاسیون پماد به‌منظور بهبود زخم سالک هستیم.

شهرام رضوان در جمع نمازگزاران مسجد جامع دامغان اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان در پی دستیابی به ظرفیت‌های ارزشمند گیاهان دارویی با تکثیر و بومی‌سازی گیاهان دارویی هستیم که محققان می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، گیاهان دارویی را معرفی کنند تا با توسعه صنعت دارویی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های شهرستان دامغان چنانچه با سیاست‌های دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه هم‌سو شود با همراهی مردم و کشاورزان و استفاده از فرصت موجود به‌راحتی می‌توانیم روی صنعت و اقتصاد شهر تأثیر مثبت داشته باشیم.گیاهان دارویی ارزش اقتصادی – تجاری دارند و بهره‌برداران می‌توانند این گیاهان را جایگزین گیاهان با مصرف بالای آب مانند صیفی‌جات کنند؛ زیرا این گیاهان ارزش‌ افزوده دارند.

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ادامه داد: امکان صادرات گیاهان دارویی در شهر دامغان بسیار بالاست؛ زیرا این شهر فاکتورهای اقلیمی مناسبی دارد که آن را به‌شدت به‌عنوان خاستگاه گیاهان دارویی مطرح می‌کند. کارکردن روی این گیاهان در زمینه اشتغال و درآمدزایی مورد توجه بوده و روی اشتغال تأکید داریم؛ زیرا گیاهان دارویی نیازمند فرآوری هستند و ضرورتاً در کنار آن باید صنایع را ایجاد کنیم.

رضوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان را یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور معرفی کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با ۶ دانشکده مصوب، ۲۲ رشته دکتری و ۶۰ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد با حضور ۱۰۴ عضو هیئت علمی، فرصت مناسبی دارد تا با این ظرفیت بتواند روی مسائل جامعه کار کرده و مشکلات صنعتی و اقتصادی و فرهنگی را حل کند.

دستاوردهای مرکز تحقیقات و فناوری داروهای گیاهی واحد دامغان

وی اضافه کرد: رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان چشمگیر است و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رشد هستند. مرکز تحقیقات دارویی و مرکز تحقیقات پسته به‌خوبی در خدمت توسعه تحقیقات علمی، نقش راهنمایی و توسعه علوم مورد نیاز کشور را ایفا می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان یادآور شد: این مرکز در دو حوزه تولید و فرمولاسیون و تکثیر گیاهان دارویی فعالیت دارد که در بخش نخست، دهان‌شویه ضد کرونا، ژل ضدعفونی و مکمل‌های گیاهی برای افزایش ایمنی بدن و آفت‌کش‌های ایمن گیاهی را مورد توجه قرار داده و در رابطه با درمان بیماری سالک که دامغان را تهدید می‌کند نیز در حال مطالعه در فرمولاسیون پماد بهبود زخم سالک هستیم.

رضوان با قدرشناسی از مدیریت حوزه علمیه در تخصیص فرصت به‌منظور آگاه‌سازی شهروندان از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بنا به تعهدات دوسویه در همکاری‌های حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مقام رهبری با حسن درایت از سال ۸۶ همواره مسائل اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند و اعلام فرمودند که قصد دشمن ایجاد اختلال در اقتصاد ملی است و راه برون‌رفت از بحران را اقتصاد مقاومتی دانستند.

وی تبیین کرد: اقتصاد مقاومتی، تفکر و رویکرد جدید به‌منظور دستیابی به اقتصاد سالم با تکیه بر مردم و مردمی کردن اقتصاد بوده و معظم له تأکید کردند که باید نگاه به داخل داشته باشیم. توجه ویژه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از آن مؤلفه‌ها توجه به گیاهان دارویی و طب سنتی است؛ زیرا کشور ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *