اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی

  • اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه میان این دانشگاه و سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر ظرفیت‌های بی‌بدیل آموزشکده و مدارس سما گفت: امکانات موجود در این نهاد علمی قابل مقایسه با سایر مراکز آموزشی و مدارس غیر‌انتفاعی نیست و همه ساله دانش‌آموزان و دانشجویان ماهری در آن تربیت می شوند.

محمود پوریوسف با تأکید بر ضرورت آموزش مهارت به دانشجویان برای جذب در بازار كار عنوان کرد: سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهارت‌آموزی نظام آموزشی کشور شناخته می‌شود و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش فنی‌ و‌ حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای، ارتباط میان صنعت و دانشگاه را تقویت و تربیت نیروهای فعال و کاری را تسریع می‌کند.

افزایش رشته‌های مهارتی در سمای واحد ارومیه

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری مشترک این دانشگاه و سازمان فنی‌ حرفه‌ای در راستای توانمندسازی مهارت‌های دانشجویان و نیروهای نیازمند به مهارت است، افزود: کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیاز مبرم به همکاری دو نهاد علمی دانشگاه و سازمان فنی‌وحرفه‌ای است.

محسن شکرنیا با اشاره به اینکه رشته‌های آموزشکده سما عمدتاً مهارتی است، مطرح کرد: آموزشکده‌ها به اهتمام مسئولان دانشگاه به دانشکده مهارتی و کارآفرینی ارتقا یافته و رشته‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای و مهارتی افزایش یافته و در مقطع کارشناسی نیز پذیرش دانشجو دارد.

نهادینه شدن فرهنگ کارآموزی در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان آذربابجان‌غربی نیز با بیان اینکه قفل بیکاری باید با کلید مهارت باز شود، اظهار کرد: ارتقای سطح مهارتی دانشجویان و اشتغال این قشر پس از تحصیل از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

محمدسلیم عباسی بیان کرد: ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی و نهادینه‌کردن آن در دانشگاه از جمله موارد بسیار مهمی است که در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هر نهاد آموزشی به چشم می‌خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *